حال خود را خوب کنیم!

آیا می‌دانید که برای از بین‌بردن خلق وخو و حال بد، به تنها چیزهایی که نیاز دارید، این است که نگرش خود را تغییر دهید و یاد بگیرید که روی خودتان و حال خوب‌تان متمرکز کنید؟!


آیا می‌دانید که برای از بین‌بردن خلق وخو و حال بد، به تنها چیزهایی که نیاز دارید، این است که نگرش خود را تغییر دهید و یاد بگیرید که روی خودتان و حال خوب‌تان متمرکز کنید؟!
در حقیقت، انواع مختلفی از مشکلات وجود دارد که بر مردم تأثیر می‌گذارند، اجتماعی، اقتصادی، و فرهنگی ؛ متأسفانه این‌ها می‌توانند موجب حال
وخلق بد شوند با این‌حال، اگر چه بسیاری از مردم به آن اعتقاد ندارند، اما درمان برای یک مورد از بدخلقی برای هر فرد متفاوت است. درست مانند آن‌چه که در بیماری‌ها اتفاق می‌افتد، احساس ناراحتی، عصبانیت، اضطراب، خستگی، افسردگی و یا مشکلات جسمی و روحی که بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهند، بر سلامت و حالت ما تأثیر می‌گذارند.
زندگی پرمشغله است و فراموش کردن کارها بسیار آسان . وقتی‌که بیشتر زمان صرف کار کردن و رسیدگی به امور خانواده می‌شود، بیشتر مردم دوست دارند روزشان دست نخورده باشد و فقط با آرامش کارهایی را که می‌خواهند انجام دهند. در دنیایی که هر کسی درگیر این شلوغی‌ها می‌شود می‌توان راهی برای ایجاد حس خوب پیدا کرد. چاره چیست؟ زندگی کردن به بهترین شکلی که در توان ماست، با هر تجربه هیجانی که داریم. هر روز یکی از این روش‌ها را طبق انتخاب خودتان تمرین کنید، تداوم رمز موفقیت شماست:
هر روز صبح، دورنمایی از روزتان را ببینید: اضطراب و افسردگی اغلب ذهن ما را با مشکلات و ترس‌های بالقوه پُر می‌کنند، انگار که ما قربانی شرایط هستیم. سناریو را تغییر دهید. صبح که از خواب بیدار می‌شوید پیش از هر چیزی تصمیم بگیرید که چه روزی قرار است داشته باشید. چه افکاری در ذهن خواهید داشت؟ از چه چیزهایی لذت خواهید برد؟ چه کسانی را دوست خواهید داشت؟ با هر چالش و مشکلی که روبرو شوید از چه دریچه‌ای به آن‌ها نگاه خواهید کرد؟ شما نویسنده‌ سناریوی هر روزتان هستید. پس تصمیم بگیرید چه چیزهایی ارزش صرف انرژی و تمرکزتان را دارند.
نگرانی در برابر حل مسئله: نگرانی، تکرار شونده و بی‌فایده است اما معمولاً می‌تواند به شما این احساس را بدهد که گویی دارید روی مشکل کار می‌کنید. حل مسئله‌ واقعی، شیوه‌ای متمرکز برای پیدا کردن راه‌حل‌هاست. اگر امروز نگران هستید ببینید آیا واقعاً مشکلی برای حل کردن وجود دارد یا اینکه ذهن‌تان در حال مشکل‌سازی و نگران کردن شماست. اگر واقعاً مسئله‌ای وجود داشت سپس انرژی ذهنی‌تان را به سمت حل مسئله‌ی مؤثر تغییر جهت دهید.
از موضع قدرت نگاه کنید: اگر دوست دارید یک روز بدون مشکل و راحت را شروع کنید، تمرکزتان را روی این بگذارید که اگر مشکلی پیش آمد چگونه واکنش نشان دهید. به خودتان بگویید: آیا من قدرت رویارویی با هر چالشی را دارم؟ آیا من شهامت هر آن‌چه در مسیرم قرار بگیرد را دارم؟ آیا می‌توانم به هر آنچه انجام می‌دهم افتخار کنم؟ مشکلات اجتناب‌ناپذیرند. این‌که شما چگونه با آن‌ها برخورد کنید، انتخاب خود شماست.
با ترس‌های‌تان روبرو شوید:از چیزهایی که باعث می‌شوند ترس‌های‌تان را قوی ببینید و دنیا را کوچک و ترسناک می‌کنند دوری کنید. بهترین کار برای کاستن از ترس‌های غیرواقعی این است که تدریجاً با آن‌ها روبرو شوید. همین امروز ببینید چه کارهایی می‌کنید که به معنی فرار از ترس‌های‌تان هستند، مثلاً آیا کاری را که مطمئن نیستید چگونه باید انجامش دهید مدام به تأخیر می‌اندازید؟ آیا به دلیل این‌که از رانندگی کردن در بزرگراه می‌ترسید و مضطرب می‌شوید مسیر دورتری را انتخاب می‌کنید؟ همین امروز کار کوچکی در جهت مقابله با ترس‌تان انجام دهید، با شهامت پیش بروید و کم‌کم اجتناب کردن را کنار بگذارید.