اعلام آمادگی ۹۰۰ دانشجو برای بازگشت به خوابگاه از ۱۷ خرداد

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران:

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران از اعلام آمادگی ۹۰۰ دانشجو برای بازگشت به خوابگاه از ۱۷ خرداد خبر داد و گفت: از روز شنبه حدود ۲۲۰۰ دانشجو در خوابگاه‌ها خواهیم داشت.


معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران از اعلام آمادگی  ۹۰۰ دانشجو برای بازگشت به خوابگاه از ۱۷ خرداد خبر داد و گفت: از  روز شنبه حدود ۲۲۰۰ دانشجو در خوابگاه‌ها خواهیم داشت.
دکتر محمدحسین پورغریب در نشست هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن بیان این مطلب ظرفیت خوابگاه‌ها و میزان آمادگی پذیرش دانشجویان را تشریح کرد و گفت: مجموع ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه ۳۴۰۰  دانشجو است و به‌طورمعمول سه هزار  دانشجو در خوابگاه‌ها ساکن هستند.وی تاکید کرد: در بحران کرونا حدود ۲۷۳ نفر در خوابگاه‌ها حضور داشتند و در فراخوانی که اعلام شد  ۹۰۰ دانشجو برای بازگشت به خوابگاه در روز شنبه ۱۷ خرداد اعلام آمادگی کردند. در نتیجه از روز شنبه حدود ۲۲۰۰ دانشجو در خوابگاه‌ها خواهیم داشت.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر پورغریب مهم‌ترین دغدغه خوابگاه‌ها را در مهرماه با توجه به افزایش ظرفیت پذیرش‌ها و افزایش تقاضای دانشجویان برای استفاده از خوابگاه‌ها به دلیل نرخ تورم دانست و گفت: باوجود تلاش‌هایی که در زمینه خوابگاه‌ها صورت می‌گیرد هنوز در این عرصه با کمبود مواجه هستیم.
در ادامه دکتر کریمی رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران بر ضرورت برنامه‌ریزی دانشگاه به‌منظور نگهداشت نیروهای داوطلب سلامت تاکید کرد و گفت: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که درصورت نیاز با اعلام فراخوان برای جذب کمک و نیروهای مردمی در فصل پاییز آمادگی لازم را به منظور مقابله با شرایطی که ایجاد می شود داشته باشم. وی با تأکید بر تدوین پروتکل‌های موردنیاز دانشجویان دانشگاه
علوم پزشکی تهران تصریح کرد: درخصوص پیش‌بینی تمهیدات لازم برای حضور دانشجویان باید پروتکل‌های حفاظتی متناسب با دستورالعمل‌های وزارت بهداشت تدوین شود و در جلسه جداگانه‌ای با روسای دانشکده‌ها پیش‌بینی‌های لازم صورت گیرد.