طرح‌های صنعتی پیشران در استان اردبیل مورد حمایت دولت قرار می‌گیرد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل:

طرح‌های صنعتی پیشران در استان اردبیل مورد حمایت دولت قرار می‌گیرد

اردبیل -خبرنگار آفرينش
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت:طرح‌های متعدد صنعتی، تولیدی و خدماتی در این استان به عنوان پیشران مورد حمایت و پشتیبانی مالی دولت قرار می‌گیرد
داود شایقی اظهارکرد:تعداد زیادی از این واحدهای صنعتی و تولیدی در بخش کشاورزی، صنعتی، گردشگری و حوزه حمل و نقل و همچنین 
آب و خاک در حال اجراست که در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها سعی بر این است تا به نتیجه رسیدن این طرح‌ها با جذب منابع ملی و استانی بتوانیم به توسعه و تقویت نهادهای موثر کمک کنیم.
وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۸۲ طرح مهم صنعتی، کشاورزی و گردشگری در اولویت اجرا و تکمیل قرار گرفته بود، افزود:
با اجرایی شدن این طرح‌ها نه تنها فرصت اشتغال برای جوانان فراهم بلکه حجم بزرگی از سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی و دولتی هم در استان ایجاد شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل به طرح‌های اجرا شده در بخش کشاورزی به تعداد ۲۶ طرح و حجم اشتغال یک‌هزار و 
۳۸۲ نفر اشاره کرد و گفت: در بخش صنعتی ۲۰ طرح با حجم اشتغال هشت هزار و ۳۶۵ نفر ،۳۶  طرح گردشگری و ۱۳ طرح حوزه حمل و نقل نیز اجرایی و عملیاتی شده است.
وی پروژه‌های مهم و پیشران در استان اردبیل را به تعداد  ۱۷۱ مورد اعلام کرد و افزود: امسال تلاش می‌شود در حوزه‌های مختلف طرح‌های اولویت‌دار در بخش صنعت، کشاورزی، آب و خاک و گردشگری به 
اتمام رسیده و فرصت تحول و تحرک بیشتری در استان ایجاد شود.
شایقی در زمینه جهش اعتبارات استانی در سال ۱۴۰۰ اظهارکرد: برای امسال در مقایسه با سال‌های قبل از آن افزایش منابع هزینه‌ای  تا ۶۶.۵ درصد افزیش یافته ، طوری‌که استان اردبیل از این لحاظ بالاترین نرخ افزایش اعتبارات هزینه‌ای را دارد.
وی ادامه داد: رتبه نخست کشور در افزایش بودجه ۱۴۰۰ متعلق به استان اردبیل است و امید است با همکاری دستگاه‌های اجرایی و جذب اعتبارات ملی و استانی بتوان در تحقق اهداف توسعه‌ای گام‌های اساسی و جدی را برداشت.