۸ نکته کلیدی برای درج اطلاعات در سامانه املاک و اسکان

امکان ویرایش اطلاعات بعد از ثبت نهایی وجود ندارد؛

وزارت راه و شهرسازی نکات کلیدی برای درج اطلاعات در سامانه املاک و اسکان را اعلام کرد.

۸ نکته کلیدی برای درج اطلاعات در سامانه املاک و اسکان

وزارت راه و شهرسازی نکات کلیدی برای درج اطلاعات در سامانه املاک و اسکان را اعلام کرد.
به گزارش ایلنا، معاونت مسکن و ساختمان، به بخشی از سوالات سرپرستان خانوارها و مالکان واحدهای مسکونی در خصوص الزام درج اطلاعات ملکی و سکونتی در سامانه ملی املاک و اسکان کشور، پاسخ داد.
بنا بر این گزارش، توجه به نکات زیر برای سرپرستان خانوار که به سامانه ملی املاک و اسکان مراجعه می‌کنند، ضرورت دارد:
- سرپرستان خانوار برای خوداظهاری اطلاعات مالکیت و سکونت به نشانی amlak.mrud.ir که توسط وزارت راه و شهرسازی طراحی شده و دارای اعتبار است، مراجعه کنند.
- برای ورود به سامانه لازم است با یک شماره همراه که مالکیت آن برای کدملی شما ثبت شده باشد وارد سامانه شوید.
- برای ثبت واگذاری ملک در سامانه املاک و اسکان ضرورت دارد در کنار اطلاعات ملک در لیست املاک تحت مالکیت، گزینه ثبت واگذاری ملک انتخاب شود.
- موجران باید واحدهای مسکونی خود را که در اختیار مستاجر است در قسمت افزودن ملک بعد از ورود اطلاعات ملک، در قسمت اطلاعات سکونت، گزینه "شخص دیگری ساکن است." را انتخاب کرده و اطلاعات مستاجر  را در آن وارد نمایند.
- چنانچه واحد مسکونی خالی نباشد و خالی نمایش داده شود وضعیت اقامت ملک خود را با انتخاب گزینه ثبت یا تغییر ساکن مشخص کنید.
- وارد نمودن کد رهگیری برای ثبت فروش یا سکونت ملک الزامی نیست.
- امکان ویرایش اطلاعات بعد از ثبت نهایی وجود ندارد. لازم است در وارد نمودن اطلاعات خود دقت لازم را به عمل آورید.
- اقامتگاه اصلی اقامتگاهی است که در آن زندگی می‌کنید و اقامتگاه فرعی اقامتگاه دوم خانواده شماست.