كالري اضافه داريد؟ اين چند روش را امتحان كنيد!

اساسی‌ترین راه برای کاهش وزن، کاهش کالری است. اما شما چگونه می‌خواهید برای رسيدن به نتیجه‌ رضایت‌بخش در مورد کالری اضافی، روند كاهش را قطع كنيد يا ادامه دهيد؟ جواب ساده است: شما می‌توانید با حذف ۵۰۰ کالری در هر روز، ۵۰۰ گرم يا نيم كيلو درهفته کم کنید. (کالری سوخته بر اساس یک وزن ۶۸ كيلوگرمي است.)

كالري اضافه داريد؟ اين چند روش را امتحان كنيد!

اساسی‌ترین راه برای کاهش وزن، کاهش کالری است. اما شما چگونه می‌خواهید برای رسيدن به نتیجه‌ رضایت‌بخش در مورد کالری اضافی، روند كاهش را قطع كنيد يا ادامه دهيد؟ جواب ساده است: شما می‌توانید با حذف 500 کالری در هر روز، 500 گرم يا نيم كيلو درهفته کم کنید. (کالری سوخته بر اساس یک وزن 68 كيلوگرمي است.)
در واقع، با چند مبادله و تعویض در روز می‌توانید  حدود 5 كيلو در 5 هفته از وزن خود را کاهش دهید . بنابراین سعی کنید این چند ترفند آسان را امتحان کنید:
 -با پای خود ضربه بزنید: دوستان لاغر شما احتمالا آدم‌های بی‌قراری هستند، که فقط با ضربه زدن با پای خود و یا بی‌قراری در طول روز 350 کالری می‌سوزانند. برای چند روز در حالی‌که با تلفن حرف می‌زنید راه بروید، و یا با دست‌ویا پای خود ضربه بزنید.
-درمقابل تلویزیون غذا نخورید: با توجه به تحقیقاتی از دانشگاه ماساچوست هنگامی‌که شما در مقابل تلویزیون هستید تا 288 کالری بیشتر می‌خورید. در عوض، روی میزغذا بخورید. و به‌جای یک ساعت تماشای تلویزیون یک ساعت برای پیاده‌روی با همدیگر وقت بگذارید، که
 527 کالری می‌سوزاند. 
-مصرف سالادهای بزرگ را محدود کنید: سالادها ممکن است سالم به‌نظر برسند، اما با اين وجود می‌توانند پرکالری‌تر از لازانیا باشند. کارامل پنیر، آجیل، بیکن و میوه خشک، می‌تواند مقدار زیادی کالری به شما اضافه کند.
فقط با خوردن یک سالاد خیلی ساده و سبک 500 کالری صرفه‌جویی کنید. سبزیجات کم‌کالری مانند (فلفل، پیازکبابی، یا قارچ) مصرف کنید و از کمی سس گوجه‌فرنگی استفاده کنید.
-خامه را حذف کنید: یا حداقل اندازه آن‌را کم کنید. دسر قهوه با اندازه‌های بزرگ و گزینه‌هایی مانند خامه، شیر و شربت می‌تواند 670 کالری داشته باشد. وسوسه مصرف خامه دارید؟ سعی کنید یک فنجان اسپرسو که در مجموع فقط 30 کالری دارد را بخورید. با این‌کار شما 640 کالری سود می‌کنید!    
-خوردن و نشستن: وعده‌های غذایی به سبک خانواده، با بشقاب بزرگ و کاسه غذا روی میز، مردم را به مصرف برای بار دوم و سوم دعوت می‌کند.
صدها کالری را با پرکردن بشقاب قبل از آوردن آن‌ها به روی میزرا قطع کنید.هم‌چنین مصرف غذا در آشپزخانه را قطع کنید و در آن‌جا ننشینید.
-نوشیدنی ها را کم‌تر کنید: شربت‌ها، مخلوط‌های ترش، آب میوه‌های شیرین و نوشابه‌ها می‌توانند بیش از 800 کالری داشته باشند.
-ماکارونی بخورید: یک فنجان ماکارونی دارای فقط 220 کالری است. اما براساس تحقیقات دانشگاه نیویورک حجم یک شام معمولی که در رستوران می‌خورید می‌تواند تا حد 480 بیشتر از 1 فنجان ماکارونی باشد، که دارای 1056 کالری است. حتی اگر شما 2 فنجان ماکارونی بخوريد، هنوزهم می‌توانید 616 کالری ذخیره کنید.