مصرف ۱۰۹ میلیون لیتر سوخت در بخش کشاورزی کردستان

مدیر شرکت ملی فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان:

مدیر شرکت ملی فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان گفت:امسال تاکنون بیش از ۱۰۹ میلیون لیتر سوخت مورد نیاز بخش کشاورزی در کردستان توزیع شده است.

مصرف ۱۰۹ میلیون لیتر سوخت در بخش کشاورزی کردستان

اسرین مقصودی -سنندج
مدیر شرکت ملی فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان گفت:امسال تاکنون بیش از ۱۰۹ میلیون لیتر سوخت مورد نیاز بخش کشاورزی در کردستان توزیع شده است.
عبدالله گیتی‌منش مدیر شرکت ملی فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان با اشاره به اینکه امسال تاکنون بیش از ۱۰۹ میلیون لیتر سوخت مورد نیاز بخش کشاورزی در کردستان توزیع شده است گفت: از این میزان مصرف سوخت، ۱۰۵ میلیون لیتر آن در بخش ماشین‌آلات و چاه‌های آب کشاورزی و چهار میلیون لیتر نیز در واحد‌های تولیدی کشاورزی تامین و مصرف شده است.
گیتی‌منش افزود: این میزان سوخت مصرف شده
بر اساس سهمیه تخصیص یافته‌ای است که با هماهنگی و تعامل پخش منطقه کردستان، سازمان جهاد کشاورزی و کمیسیون برنامه‌ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در ابتدای امسال تعیین شده بود.
او سپس به مباحث کشاورزی و قابلیت‌های صنعتی آن در استان و نقش آن در ایجاد اشتغال و جهش تولید اشاره و اظهار داشت: تامین و توزیع سوخت
مورد نیاز بخش کشاورزی استان یکی از رسالت‌های پخش منطقه کردستان است که خوشبختانه با همکاری جهاد کشاورزی استان این امر به خوبی محقق شده است.
این مقام مسئول با اشاره به اجرای طرح توزیع الکترونیکی سوخت مصرف‌کنندگان جزو بخش کشاورزی استان، پلاک‌گذاری ادوات کشاورزی را لازمه اجرای کامل و مطلوب طرح فوق اعلام و خواستار پیگیری جهاد کشاورزی استان جهت پلاک‌گذاری
همه ادوات کشاورزی استان شد.
گیتی‌منش همچنین از تبدیل سوخت واحد‌های تولیدی از سوخت مایع به گاز طبیعی و بازدید کارشناسان منطقه به صورت منظم از واحد‌های تولیدی و مرغداری استان خبر داد و افزود: میزان مصرف سوخت این واحد‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش سه درصدی همراه بوده است.
او در پایان، پیرامون تخصیص سهمیه سوخت بخش کشاورزی استان در سال آینده افزود: مقرر شد کارشناسان این شرکت، سازمان جهاد کشاورزی و کمیسیون برنامه‌ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در راستای ارائه خدمات مطلوب به کشاورزان استان نسبت به برآورد سوخت
مورد نیاز بخش کشاورزی استان در سال ۱۴۰۰ اقدام
نمایند.