انقلاب عمرانی در نصف جهان

در نشست خبری شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان مطرح شد؛

نشست خبری پایان سال شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با حضور جمعی از خبرنگاران استان در باشگاه شماره یک شهرداری اصفهان برگزار شد.

انقلاب عمرانی در نصف جهان

اصفهان-جلالپور
نشست خبری پایان سال شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با حضور جمعی از خبرنگاران استان در باشگاه شماره یک شهرداری اصفهان برگزار شد.
دکتر قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان، در سخنانی از اقدامات عمرانی شهرداری در کلانشهر اصفهان به عنوان انقلاب عمرانی یاد کرد و گفت: پروژه‌های متعدد عمرانی در مناطق مختلف ۱۵گانه شهر اصفهان در حال انجام و یا به بهره برداری رسیده است.
وی به تشریح پروژه های عمرانی پرداخت و افزود: تکمیل حلقه حفاظتی و ترافیکی شهر، تکمیل 
خط یک مترو و احداث خط دوم مترو ، احداث 
۱۸ بوستان ، افتتاح ۲۰ خیابان و ده‌ها پل همسطح و غیر همسطح ، از جمله این اقدامات می‎باشد.
شهردار اصفهان با اشاره به ضرورت حفظ محیط زیست شهری و کنترل الاینده ها گفت: راه اندازی مترو و تکمیل رینگ ترافیکی شهر نقش مهمی در کاهش آلودگی شهر داشته و امیدواریم با تکمیل خط دوم مترو، شاهد روزهای پاک در کلانشهر اصفهان باشیم.
 نوروزی به احداث و بهره برداری از مجموعه پل‌های آفتاب،خیابان‌های آسمان و تابان در شمال شرق اصفهان در کنار فرودگاه این شهر گفت:یکی از شاخصه های پروژه های عمرانی، محرومیت‌زدایی بوده که این پروژه‌ها در مناطق کمتر برخوردار ایجاد شده تا بیشترین اثر بخشی را بر شهر داشته باشد.
وی در ادامه پاسخ به سوالی در مورد توزیع عادلانه خدمات در شهر گفت: برای تحقق عدالت اجتماعی، به دنبال ایجاد توازن در شهر هستیم که نمونه آن را می‌توان در اجرای طرح‌های بزرگی چون سالن اجلاس سران ، رینگ چهارم، نمایشگاه بین‌المللی و بسیاری از طرح‌های دیگر شاهد بود.
نوروزی در ادامه به احداث تراموا برای حمل و نقل مسافر در اصفهان اشاره کرد و گفت:در ساخت تراموا بدون شک منافع مردم را در نظر می‌گیریم
وی تصریح کرد: طرح مطالعاتی احداث تراموا  
به صورت یک پژوهش در حال بررسی است
نوروزی در ادامه به خسارت ناشی از پاندمی کرونا به مدیریت شهری اصفهان پرداخت و گفت::خسارت‌های وارده به شهرداری اصفهان در اثر کرونا بین۵۰۰ تا یک هزار میلیارد تومان بوده است.
در ادامه این نشست خبری ، دکتر علیرضا نصر رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گزارشی از تدوین برنامه های متوازن توسعه عمران
 و آبادانی شهر اصفهان اشاره کرد و بر مشارکت مردم در اجرای پروژه های عمرانی و خدماتی تاکید 
کرد.