روغن خوراكي، به شرط چند كالاي انباشته!

كمبود روغن خوراكي، جامد يا مايع، طبيعي باشد يا كاذب موجب مشكلات فراواني براي اغلب مردم شده است، از ارائه كارت ملي براي دريافت روغن، ايستادن مدتي طولاني در صف آن‌هم در وضعيت بحراني كرونا و بدون رعايت فاصله فيزيكي تا تحميل چند نوع كالاي انباشته مانند كنسرو تن ماهي و رب گوجه! در حالي‌كه قيمت اين كالاهاي انباشته نيز بسيارگران شده و عملا روغني كه به‌دست مردم مي‌رسد همراه با اضافه خريدي كه به آنان تحميل مي‌شود، موجب گرديده قيمت تمام‌شده روغن براي مردم، بيش از قيمت واقعي آن باشد.

كمبود روغن خوراكي، جامد يا مايع، طبيعي باشد يا كاذب موجب مشكلات فراواني براي اغلب مردم شده است، از ارائه كارت ملي براي دريافت روغن، ايستادن مدتي طولاني در صف آن‌هم در وضعيت بحراني كرونا و بدون رعايت فاصله فيزيكي تا تحميل چند نوع كالاي انباشته مانند كنسرو تن ماهي و رب گوجه! در حالي‌كه قيمت اين كالاهاي انباشته نيز بسيارگران شده  و عملا روغني كه به‌دست مردم مي‌رسد همراه با اضافه خريدي كه به آنان تحميل مي‌شود، موجب گرديده قيمت تمام‌شده روغن براي مردم، بيش از قيمت واقعي آن باشد.
 آنچنان كه رئیس اتحادیه بنکداران اهواز مي‌گويد:«شرایط ایجادشده در خصوص کمبود روغن، به دلیل عدم برنامه‌ریزی دقیق در واردات اولیه و شاید سوءاستفاده برخی از شرکت‌های بزرگ در توزیع نامناسب و ایجاد کمبود کاذب برای به‌فروش رساندن سایر کالاهای انباشته مانند تن ماهی و رب گوجه، به‌وجود آمده بود.» 
اگر چنين باشد، مردم حق دارند در اين مورد شكايت‌هاي خود را به سازمان تعزيرات اعلام كنند، ضمن اين‌كه نبايد چنين شرط تحميل شده‌اي را از همان ابتدا پذيرفته و به اين سودجويان ميدان 
بدهند. 
جالب‎تر آن‎كه بر قيمت تن ماهي هم اخيرا افزوده شده زيرا برخي مردم از آن به‌جاي گوشت استفاده مي‌كنند، اما گران‌شدن ناگهاني تن ماهي، باعث شده همين برخي از مردم، تن ماهي را نيز از سفره خود حذف كرده‌اند، اما براي به‌دست آوردن روغن به ناچار بايد تن به خريد اين كالاهاي انباشته بدهند.
با توجه به اين‌كه قدرت خريد مردم مدتي است پائين آمده، آنان ترجيح مي‌دهند تنها مواد ضروري را خريداري كنند و تحت فشار قراردادن آنان با ايجاد كمبودهاي كاذب و تحميل كالاي انباشته، فشار مضاعفي است كه مسئولان ذيربط نبايد به‌راحتي از آن بگذرند.