معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان: محدودیت‌های تردد در زنجان تداوم یابد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان: محدودیت‌های تردد در زنجان تداوم یابد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بر لزوم تداوم محدودیت های تردد در استان زنجان تاکید کرد.
محمد رضا صائینی در گفتگو با مهر با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان پایین آمده است، گفت: اعمال محدودیت‌ها به رفتار مردم و میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی آنان بستگی دارد.
وی اظهار کرد: از ابتدای شروع کرونا تا کنون در استان زنجان 
تست کرونای بیش از ۴۷ هزار و ۸۰۰ نفر مثبت بوده است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه رعایت بهداشت فردی و اجتماعی در استان پایین آمده است، گفت: کوتاهی در این زمینه باعث افزایش بیماری کرونا می‌شود.
صائینی با اشاره به تزریق واکسن کرونا در استان ابراز داشت: در فاز اول واکسن‌ها در دو مرحله به گروه‌های هدف تزریق می‌شود.
وی افزود: در مرحله نخست کادر درمانی فعال در آی سی یو، اورژانس بیمارستان مرتبط با کرونا و تمامی کادر درمانی که در بخش بستری به نحوی با بیماران کرونایی سر و کار دارند و سپس کلینیک‌های خصوصی انجام می‌شود.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تصریح کرد: تا پایان امسال این مرحله از تزریق واکسن به جامعه هدف به اتمام می‌رسد و در بخش دوم نیز واکسن کرونا به سالمندان تزریق می‌شود.
صائینی تصریح کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده تزریق واکسن به گروه‌های عادی تا تابستان سال آینده انجام می‌گیرد.
وی با بیان اینکه محدودیت‌های تردد در استان تقویت شود، گفت: تنها راه جلوگیری از شیوع این بیماری منحوس رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بر ایجاد محدودیت در فعالیت اصناف تاکید کرد و گفت: باید این مهم در استان مورد توجه قرار گیرد.