کشف ۶۰ کیلو شیشه مایع در همدان

فرمانده انتظامی استان همدان:

فرمانده انتظامی استان همدان گفت:از ابتدای سال جاری ۶۰ کیلو شیشه مایع، ۱۶ هزار و ۱۵۲ عدد بار مواد مخدر کشف و ۲۰ عملیات مشترک فرااستانی با کشف ۱۷۴۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر انجام شده است.

همدان-محبوبه یادگاری 
فرمانده انتظامی استان همدان گفت:از ابتدای سال جاری ۶۰ کیلو شیشه مایع، ۱۶ هزار و ۱۵۲ عدد بار مواد مخدر کشف و ۲۰ عملیات مشترک فرااستانی با کشف ۱۷۴۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر انجام شده است. 
سردار سلمان امیری در جمع خبرنگاران، بیان کرد:از ابتدای سال تاکنون ۱۶ هزار و ۶۴ طرح عملیاتی موضوعی، منطقه‌ای، حجمی و نقطه‌ای داشتیم که در موضوعات مختلف در سطح استان انجام شد.
وی با بیان اینکه در حوزه فوریت‌های پلیسی یک میلیون و
 ۳۵ هزار و ۴۱۳ فقره تماس با
 ۱۱۰ انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: تعداد ۳۵ درصد از کل تماس‌ها عملیاتی بود که نسبت به سال ۱۶ درصد افزایش داشت و ۶۵ درصد از تماس‌ها راهنمایی و درخواست اطلاعات با ۱۶ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل بود. 
امیری توضیح داد: در حوزه پلیس پیشگیری ساماندهی ۵۰۴۵ نفر شبگرد، سرایدار، نگهبان را داشتیم و بیش از ۱۰۹ هزار و ۱۰۱ پرونده در استان با ۲۷ درصد افزایش و یک درجه کاهش در صدور اوراق قضایی و بیش از ۵۹۳۲ مورد بازدید انتظامی از اماکن حساس انجام شد که دو درصد افزایش 
داشت.
 وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون در حوزه پلیس آگاهی ۴۶ باند سرقت متلاشی شده است که ۱۵ درصد افزایش داشت، گفت: در این مدت ۷۶۹۷ سارق دستگیر شد که نسبت به مدت مشابه ۲۹ درصد افزایش داشته است و از این تعداد ۲۶۹ نفر سابقه‌دار و حرفه‌ای بودند. 
وی با اعلام اینکه در حوزه پلیس فتا ۲۲۶۵ سایت مجرمانه با ۹۰ درصد افرایش نسبت به مدت مشابه کشف شد، گفت: در این مدت ۱۱۹۹ پرونده قضایی با ۲۴ درصد کاهش تشکیل شد و ۲۸۹ مجرم اینترنتی دستگیر شدند که نسبت به سال قبل ۹۲ درصد افزایش داشته است، بالاترین جرائم فضایی مجازی جرائم حوزه مالی و برداشت‌های غیرمجاز با ۲۷ درصد، کلاهبرداری اینترنتی با ۴۲ درصد، مزاحمت اینترنتی با ۱۰ درصد و سایر جرائم ۲۱ درصد را به خود اختصاص دادند. 
 کاهش ۴۵ درصدی تصادفات فوتی در حوزه درون شهری 
فرمانده انتظامی استان همدان درباره حوزه راهور اعلام داد: امسال در حوزه درون شهری کاهش ۴۵ درصدی تصادفات فوتی را داشتیم و کاهش تلفات جاده‌ای نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۶ درصد کاهش داشته است، در تصادفات برون شهری و جاده‌ای ۲۷درصد کاهش در مجموع تصادفات را داشتیم و تعداد فوت شدگان ۲۸ درصد کاهش داشت و در مجموع تصادفات فوتی ۳۱ درصد کاهش را شاهد بودیم. 
امیری با بیان اینکه بیشترین آمار تصادفات مربوط سرعت و سبقت غیرمجاز و تجاوز به چپ است که بخش زیادی از تصادفات حادثه‌ساز را به خود اختصاص دادند، علاوه بر این در سال جاری در محورهای مواصلاتی ۱۶ درصد کاهش تردد داشتیم، مطرح کرد: امسال سرقت مغازه با ۷  درصد کاهش، سرقت منزل با ۵ درصد کاهش، کیف‌قاپی با ۱۳ درصد کاهش مواجه بوده است. 
وی در بخش دیگری به آسیب‌های چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و گفت: نظارت خانواده‌ها بر کار فرزندان آمار این حوزه را پایین می‌آورد و امیدواریم با آگاهی خانواده‌ها چهارشنبه آخر سال بی خطر یا کم خطری را داشته
 باشیم. 
فرمانده انتظامی استان همدان در پایان خاطرنشان کرد:نیروی انتظامی در مورد ترددهای نوروزی تابع ستاد ملی مبارزه با کرونا است و همکاری لازم را در این زمینه خواهد 
داشت.