گازرسانی به روستاهای اردبیل سال آینده پایان می‌یابد

مدیرعامل شرکت گازاردبیل :

گازرسانی به روستاهای اردبیل سال آینده پایان می‌یابد

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: سال آینده با بهره‌مندی  ۱۱۰ روستا، طرح‌های گازرسانی به روستاهای این استان به اتمام خواهد رسید.
به گزارش ایرنا، سردار اسماعیلی در این زمینه افزود: استان اردبیل از نظر برخورداری ۱۰۰ درصد خانوار شهری و ۹۶ درصدی خانوار روستایی را زیر پوشش دارد که جزو استان‌های سبز در بحث گازرسانی به شمار می‌رود؛ به طوری که ۲۹ شهر گازدار هستند و سال آینده نیز همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار از گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.
وی بیان کرد: روستاهای برخوردار از گاز طبیعی در سطح استان اردبیل در حال حاضر به یک هزار و ۳۷۴ مورد می‌رسد که این تعداد نزدیک به ۹۶ درصد از خانوارهای روستایی ( بیش از ۱۳۶ هزار مشترک) را شامل می‌شود.
مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل تشریح کرد: ۲۲۱ کیلومتر از ابتدای سال‌جاری تا کنون به شبکه‌های گازرسانی این استان اضافه شده است که با وجود این میزان، شبکه‌گذاری از ابتدای تاسیس شرکت تا کنون به
 بیش از ۹ هزار و ۸۴۷ کیلومتر رسید.
وی اضافه کرد: همچنین تعداد پنج هزار و ۷۹۰ عدد انشعاب گاز جدید نیز در استان اردبیل نصب گردید که تعداد انشعاب‌های نصب شده تا کنون را به ۲۴۳ هزار و ۷۸ مورد رساند.
به گفته اسماعیلی، در ۱۱ ماه گذشته از سال‌جاری بیش از 
۱۹ هزار و ۲۱۱ مشترک جدید در بخش‌های شهری و روستایی جذب این شرکت شده‌اند و تعداد مشترکان گاز طبیعی از بدو تاسیس این شرکت به 
۵۰۸ هزار ۹۹۷ مورد رسیده است.
بر اساس آمارها از مجموع یک میلیون و ۲۴۸ هزار و ۶۱۰ نفر جمعیت استان اردبیل، ۴۴۸ هزار و ۵۵۴ نفر در یک هزار و ۵۵۵ روستا سکونت دارند که از این تعداد یک هزار و ۲۴ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند.