اختصاص عیدی معادل کارکنان دولت برای اصحاب هنر

رئیس سازمان برنامه و بودجه در دیدار با هنرمندان گفت: آمادگی دارم تا ۱۵ اسفند اعتباری برای اصحاب هنر و فرهنگ صندوق اعتباری هنر معادل عیدی کارکنان دولت اختصاص یابد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در دیدار با هنرمندان گفت: آمادگی دارم تا ۱۵ اسفند اعتباری برای اصحاب هنر و فرهنگ صندوق اعتباری هنر معادل عیدی کارکنان دولت اختصاص یابد.
به گزارش ایرنا از سازمان برنامه و بودجه کشور، مدیرعامل، اعضای هیات مدیره صندوق اعتباری هنر و جمعی از فرهیختگان و هنرمندان پیشکسوت و نامدار کشور با «محمدباقر نوبخت»، رئیس سازمان برنامه و بودجه در محل سالن «یاران شهید بهشتی» این سازمان دیدار و گفتگو کردند.
در این دیدار سید«حسین سیدزاده»، مدیرعامل و رییس هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر از رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور که در شرایط کرونایی و فشارهای ناشی از تعطیلی کسب و کار  هنرمندان و اصحاب فرهنگ؛ همچنان احوالپرس آنان بوده و موجبات دلگرمی هنرمندان و فرهیختگان را فراهم‌ می‌کند تقدیر و تشکر کرد.
وی ضمن ارائه گزارشی از توزیع اعتبار
۱۲۰ میلیارد تومانی سازمان برنامه و بودجه کشور در صندوق اعتباری هنر، از جمله طراحی «هنر کارت»  گفت: هنر کارت، کارت شناسایی اعضای صندوق اعتباری هنر است. این کارت تمامی تعاملات اعضا از جمله خدمات بیمه‌ای، تسهیلات، طرح تکریم، کمک مستمری و... را پوشش می‌دهد و تاکنون بالغ بر
 ۶۱ هزار نفر از اعضای این صندوق در سراسر کشور از این کارت بهره‌مند شده‌اند.
در ادامه جلسه روند شکل گیری و اختصاص هنر کارت به هنرمندان سراسر کشور که اعضای صندوق اعتباری هنر هستند در قالب کلیپ به روایت تصویر به سمع و نظر اعضای حاضران در جلسه رسید.
 عیدی معادل کارکنان دولت به اصحاب فرهنگ و هنر
پس از سخنرانی پیشکسوتان هنر و فرهنگ حاضر در این نشست محمدباقر نوبخت، معاون
 رییس جمهوری با تشکر و قدردانی از حضور فرهیختگان و هنرمندان پیشکسوت گفت: ارادت بنده و همه کسانی که قدرشناس انسان‌های فاخر و بزرگ کشور هستند ناشی از توانایی و شایستگی خود آن بزرگان است. به همین جهت اینجانب به عنوان یکی از آحاد جامعه، به شما افتخار می‌کنم و از اینکه چنین مجالستی امروز هم برای دومین بار در همین فضا شکل گرفت، بسیار خرسند هستم.
وی افزود: در جلسه گذشته بخاطر رخداد ناشی از کرونا که در کشور پیش آمد توافقاتی با هم کردیم و من در تکمله آن توافقات صورت گرفته از مدیرعامل صندوق اعتباری هنر جویای چگونگی انجام و اقدام کار بودم. با همه محدویت‌ها در شرایط سخت اقتصادی و عوارض ناشی از شیوع کرونا تا قبل از پایان سال ۱۳۹۹ هر آنچه را که مستقیما با برنامه‌های صندوق اعتباری هنر مرتبط است همه ردیف‌ها و تخصیصات مرتبط به این صندوق را به صورت صد درصد پرداخت خواهم کرد و نیز آمادگی دارم تا ۱۵ اسفند اعتباری برای اصحاب هنر و فرهنگ صندوق اعتباری هنر معادل عیدی کارکنان دولت اختصاص یابد.
رییس برنامه و بودجه کشور گفت: معتقدم پتانسیل طراحی نظام بیمه‌ای و تامین اجتماعی برای هنرمندان در قالب صندوق و یا هر شکل دیگری در دولت هست و من درخصوص این موضوع اعلام آمادگی
می‌کنم.