با روغن نارگيل چه كارها كه مي‌شود كرد!

روغن نارگیل از آن روغن‌های شگفت‌انگیزی است که کاربردهای و خواص بسیار زیادی دارد.

با روغن نارگيل چه كارها كه مي‌شود كرد!

روغن نارگیل از آن روغن‌های شگفت‌انگیزی است که کاربردهای و خواص بسیار زیادی دارد.
با روغن نارگیل در برابر اشعه UV از پوست خود محافظت کنید:هنگامی که روغن نارگیل روی پوست شما قرار می گیرد، می تواند از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش (UV) خورشید محافظت کند. این اشعه مضر خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهد و باعث ایجاد چین‌وچروک و لکه‌های قهوه‌ای روی پوست می‌شود.روغن نارگیل قادر است حدود 20درصد از اشعه ماورا بنفش خورشید را مسدود کند.
با روغن نارگیل سوخت‌وساز بدن را افزایش دهید: روغن نارگیل
حاوی تری‌گلیسیریدهای دارای زنجیره متوسط (MCT) است. این‌ها اسیدهای چربی هستند که به‌سرعت جذب بدن می‌شوند و می‌توانند میزان کالری سوزی را افزایش دهند. تری گلیسیریدهای دارای زنجیره متوسط به‌طور قابل توجهی می‌تواند میزان متابولیسم بدن شما را حداقل موقتا افزایش دهد.
 با روغن نارگیل سس مایونز سالم درست کنید: سس‌های مایونز آماده، اغلب حاوی روغن سویا و شکر اضافه شده هستند و این در حالی است که تهیه سس مایونز خانگی با روغن نارگیل یا روغن زیتون بسیار راحت است.
با روغن نارگیل با عفونت‌ها مبارزه کنید: روغن نارگیل بکر دارای خواص ضد باکتری است که می‌تواند در درمان عفونت بسیار موثر باشد.روغن نارگیل رشد باکتری‌های روده ای کلستریدیوم دیفیسیل، معروف به C. diff، که باعث اسهال شدید می‌شود را متوقف می‌کند.
 با روغن نارگیل می‌توانید چربی شکم را کاهش دهید: روغن نارگیل می‌تواند تا حدودی در کاهش چربی شکم نقش داشته باشد. چربی شکم که با عنوان چربی احشایی شناخته می‌شود، با افزایش خطرات سلامتی مانند بیماری‌های قلبی و دیابت نوع 2 ارتباط دارد.
با روغن نارگیل، گرسنگی و دریافت غذا را کاهش دهید: تری‌گلیسیریدهای با زنجیره متوسط (MCT) موجود در روغن نارگیل می‌توانند به کاهش گرسنگی کمک کرده و منجر به کاهش کالری دریافتی شود.افرادی که از رژیم غذایی سرشار از تری‌گلیسریدهای با زنجیره متوسط پیروی می‌کردند، نسبت به افرادی که رژیم‌های غذایی با محتوای تری‌گلیسرید کم یا متوسط داشتند، کالری کمتری دریافت کرده و وزن بیشتری از دست دادند.
با روغن نارگیل لکه‌ها را پاک کنید: می‌توان از روغن نارگیل برای از بین بردن لکه‌ها از جمله لکه‌های روی فرش یا مبلمان استفاده کرد.برای این‌کار کافیست یک قسمت روغن نارگیل را با یک قسمت جوش‌شیرین ترکیب کرده و به‌صورت خمیر درآورید، سپس مقداری از این خمیر را بر روی لکه اعمال کنید، پنج دقیقه صبر کنید و سپس آن‌را پاک کنید.
با روغن نارگیل سلامت کبد را بهبود ببخشید: تحقیقات حیوانی نشان داده است که چربی‌های اشباع شده در روغن نارگیل می‌تواند از کبد شما در برابر آسیب ناشی از قرار گرفتن در معرض سموم محافظت کند.