پوست و دهان خود را نسوزانید؛ کرونا گرما را هم دوست دارد!

یادداشت

تا قبل از گرم شدن هوا، اغلب کارشناسان و متخصصان پزشکی، با شناختی که از ساختار دیگر ویروس‌ها داشتند، امیدوار بودند که کروناویروس هم با گرما، از بین برود. هم‌چنان که برای مثال، میزان سرماخوردگی، که یک بیماری ویروسی است در فصول گرم کاهش می‌یابد.

پوست و دهان خود را نسوزانید؛ کرونا گرما را هم دوست دارد!



تا قبل از گرم شدن هوا، اغلب کارشناسان و متخصصان پزشکی، با شناختی که از ساختار دیگر ویروس‌ها داشتند، امیدوار بودند که کروناویروس هم با گرما، از بین برود. هم‌چنان که برای مثال، میزان سرماخوردگی، که یک بیماری ویروسی است در فصول گرم کاهش می‌یابد. برای همین امیدوار بودند که با رسیدن به فصل گرم سال، از فعالیت این ویروس کاسته شود؛ حتی پیش از آن نوید داده بودند افرادی که در مناطق گرمسیر زندگی می‌کنند، احتمالا به این بیماری مبتلا نخواهند شد! برای همین به مردم توصیه می‌کردند تا می‌توانند از موادغذایی با طبع گرم استفاده کنند و طبیعت بدن خود را تا حد ممکن گرم نگاه دارند و همین مسئله موجب شد مردم به سوی استفاده از سیر و زنجبیل و فلفل و مواد گرمی از این قبیل روی آورند و البته هم موجب گرانی این مواد در بازار شدند و هم آسیب‌هایی به بدن خود زدند. حتی برخی به نوشیدن آب گرم تا داغ روی آوردند!
 اما گویا کورناویروس، در برابر گرما هم مقاوم است و با فرا رسیدن فصل گرما و نیز افزایش گسترده مبتلایان و فوتی‌ها در مناطق گرمسیر دنیا، پزشکان متوجه شده‌اند که این ویروس، اساسا کاری به گرمی و سردی هوا ندارد و ساز و کارش با انواع دیگر ویروس‌ها متفاوت است.
اما اینک ماجرا شکل دیگری به خود گرفته است؛ آنتوان اشگر، متخصص ریه و بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی می‌گوید آب گرم اگرچه مفید است اما نمی‌تواند ویروس کرونا را از بین ببرد.
حرارت بالا ویروس را از بین می‎برد اما این حرارت باید بالاتر از  60 درجه جسم و دهان انسان حرارت بالا را نمی‎تواند تحمل کند. اگر التهابی در بخش‌هایی از بدن وجود داشته باشد با نوشیدن آب گرم برطرف می‌شود.اما اگر التهاب در ناحیه لوزه‌ها باشد برعکس باید آب سرد نوشید.
بنابراین نه حمام آفتاب بگیرید و پوست خود را بسوزانید و نه آب جوش بخورید. از خوردن مواد گرمی هم در حد افراط خودداری کنید. کروناویروس هنوز حقه‌های زیادی در آستین دارد که برای شناختن آن‌ها زمان لازم داریم!