دادگستری آذربایجان‌شرقی ۱۰ واحد را به چرخه تولید باز می‌گرداند

رییس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی:

دادگستری آذربایجان‌شرقی ۱۰ واحد را به چرخه تولید باز می‌گرداند


تبریز-توفیقی
رییس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: این مجموعه در راستای حمایت از تولید و اشتغال تعداد ۱۰ واحد صنعتی را به چرخه تولید باز می‎گرداند.
موسی خلیل اللهی در مراسم راه اندازی یک واحد بسته بندی و سورتینگ محصولات کشاورزی در تبریز، افزود: احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دادگستری استان قرار دارد و تلاش می کنیم همه آنها را به چرخه بازگردانیم.
وی اعلام کرد: در یک ماه آینده تعداد ۲ واحد از کارخانه های یاد شده به چرخه تولید باز خواهند گشت.
خلیل اللهی با بیان اینکه از جمله برنامه‌های تحولی قوه قضائیه حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری مشروع است، اظهار داشت: بر اساس قانون کارخانه پس از ورشکستگی باید تعطیل و پلمب شده و به چرخه مزایده وارد شود اما دادگستری آذربایجان شرقی تمامی امکانات خود را به کار می‌گیرد تا مانع از این امر شود.وی افزود:با توجه به اینکه تعطیلی واحدهای تولیدی موجب پایین آمدن ارزش کارخانه و عدم ایجاد اشتغال می‌شود، واحدهای مورد نظر با مدیریت دادگستری استان به یک سرمایه گذار به عنوان مستاجر واگذار می‌شود تا پس از رفع مشکلات مالی از طریق مزایده به فروش برسد.
خلیل اللهی ادامه داد: خوشبتانه با تلاش های انجام شده امروز شاهد احیای دوباره چندین واحد تولیدی در استان هستیم که در برخی موارد حتی منجر به صادرات نیز شده است.