کانون های آلودگی کرونا در تهران پابرجاست

زالی هشدار داد؛

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، نسبت به امکان تکرار سناریو کرونا در خوزستان در سایر شهرها هشدار داد.

کانون های آلودگی کرونا در تهران پابرجاست

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، نسبت به امکان تکرار سناریو کرونا در خوزستان در سایر شهرها هشدار داد.
به گزارش مهر، علیرضا زالی، در برنامه زنده تلویزیونی، درباره وضعیت کرونا در تهران، گفت: در تهران هنوز به افول نسبی پایدار نرسیده‌ایم و بخش عمده‌ای از ابتلاهای جدید را داریم. بنابراین به نظر می‌رسد که هنوز کانون‌های آلودگی در تهران وجود دارد و هنوز کسانی در معرض ابتلاء هستند.
وی تاکید کرد: اگرچه در ۱۰ روز اخیر با افت مراجعات و بستری روبه‌رو بوده ایم و تعداد بیماران با شیب ملایم رو به تقلیل و کاهش است، با این حال نباید فریب بخوریم و احساس کنیم که بیماری در شهر تهران به پایان رسیده است، چرا که از اسفند تا به امروز شاهد فراز و فرودها و نوسانات زیادی در شهر تهران روبه‌رو هستیم.
زالی افزود: اگرچه بردار عمومی بیماری رو به کاهش است اما شرایط شکننده تلقی می‌شود و نباید منجر به این شود که فکر کنیم در تهران کرونا به پایان رسیده است، بلکه کرونا همچنان پابرجاست و این رفتار و رعایت نکات بهداشتی از سوی ماست که منجر می‌شود بر این ویروس مقابله کنیم.
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران درباره اینکه دلیل افت بیماری در تهران ضعیف شدن ویروس است یا کاهش ابتلاء، گفت: در تهران می‌توان درباره علت افت بیماری به دانش شهروندان تهرانی و تغییر رفتار بهداشتی مردم اشاره کرد.
وی ادامه داد: از هفته سوم اسفند در تهران متوجه شدیم که افراد پرخطر کمتر در معرض این ویروس قرار می‌گیرند بدین معنی که اگر خانواده‌ای فرد کهنسال دارد یا کسی که شرایط بیماری‌های زمینه را دارد کمتر در سطح شهر تردد کرده و در منزل مانده است.
زالی یادآور شد: این موضوع باعث شد افرادی که در معرض خطر بیشتری چه از نظر ابتلاء و چه از نظر فوت بودند ایزوله شوند و شرایط بهتری را شاهد باشیم، بنابراین ایزولاسیون گروه‌های پرخطر به عنوان یک راهبرد همچنان باید ادامه داشته باشد.