تا اطلاع ثانوی مازوت تنفس کنید؛ برق و گاز و پول نداریم!

این یک واقعیت انکارناپذیر است که اداره یک کشور، دقیقا مانند اداره یک خانواده است چنانکه از مسئولان کشور در سطح کلان انتظار می‌رود ‌که با دوراندیشی و داشتن یک چشم‌انداز بلندمدت، بتوانند اقتصاد، فرهنگ، سیاست و هر مورد دیگری در ارتباط با تدبیر کشور را به گونه‌ای نقطه‌به‌نقطه تحت نظر داشته و کنترل کنند که در مواقع ضروری، بتوانند چاره‌ها و راه‎ حل‎های از پیش از تعیین شده را روی میز گذاشته و عملی کنند؛ موردی که در زمینه مازوت سوزی نیروگاه ها انتظارش می‌رود. مازوتی که سوزاندنش، موجب تولید سولفوردی اکسید یا همان گوگرد خودمان می‌شود، گوگردی که امسال تنفس را برای شهروندان کلانشهرها، تبدیل به یک معضل اساسی کرده.


این یک واقعیت انکارناپذیر است که اداره یک کشور، دقیقا مانند اداره یک خانواده است چنانکه از مسئولان کشور در سطح کلان انتظار می‌رود ‌که با دوراندیشی و داشتن یک چشم‌انداز بلندمدت، بتوانند اقتصاد، فرهنگ، سیاست و هر مورد دیگری در ارتباط با تدبیر کشور را به گونه‌ای نقطه‌به‌نقطه تحت نظر داشته و کنترل کنند که در مواقع ضروری، بتوانند چاره‌ها و  راه‎ حل‎های از پیش از تعیین شده را روی میز گذاشته و عملی کنند؛ موردی که در زمینه مازوت سوزی نیروگاه ها انتظارش می‌رود. مازوتی که سوزاندنش، موجب تولید سولفوردی اکسید یا همان گوگرد خودمان می‌شود، گوگردی که امسال تنفس را برای شهروندان کلانشهرها، تبدیل به یک معضل اساسی کرده.
تداوم مازوت‌سوزی آسیب‌های جدی به برخی از شهروندان وارد کرده، چنانکه رئیس سازمان اورژانس کشور گفته:«به‌دنبال افزایش آلودگی هوای پایتخت در روزهای اخیر و به‌تبع آن افزایش تعداد تماس و ماموریت‌های مرکز اورژانس تهران، خدمات اورژانسِ پیش‌بیمارستانی به بیش از ۳۲ هزار نفر در مدت زمان ۱۰ تا ۲۶ دی‌ماه جاری ارائه شده. از این تعداد ۹ هزار و ۹۲ نفر دارای مشکلات قلبی بودند. بیشترین تعداد امدادرسانی به این بیماران را در ۲۳ دی با ۶۱۷ مورد داشتیم که نسبت به مدت مشابه، افزایش ۱۱درصدی در تعداد این بیماران را شاهد بودیم.» دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هم خبر می‌دهد که آلودگی هوا سبب مرگ زودرس سالانه ۴۱ هزار نفر در کشور است.     
امید است این مشکل با تدابیر عاجل مسئولان ذیربط  با حداقل آسیب‌های جسمانی به شهروندان، به زودی حل شود.