اجرای ۵ پروژه خدمات‌محور با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال در هلدینگ خلیج‌فارس

با هدف عمل به مسئولیت اجتماعی انجام می‌شود؛

هلدینگ خلیج فارس در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی، پنج پروژه خدمات‌محور با اعتبار حدود ۳۰۰ میلیارد ریال را برای سال ۹۹ در دستور کار قرار داده است.


هلدینگ خلیج فارس در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی، پنج پروژه خدمات‌محور با اعتبار حدود ۳۰۰ میلیارد ریال را برای سال ۹۹ در دستور کار قرار داده است.
به گزارش شانا به نقل از شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، هلدینگ خلیج‌فارس در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی خود پنج پروژه خدمات‌محور با اعتبار حدود ۳۰۰ میلیارد ریال را برای سال ۹۹ در دستور کار قرار داده که این طرح‌ها شامل توانمندسازی دانش‌آموزان مستعد و با بضاعت علمی در بندر ماهشهر، تأسیس و راه‌اندازی کانون‌های تعالی خانواده، حمایت از طرح‌های کارآفرینی و اشتغال‌محور به‌منظور توانمندسازی صنایع کوچک، ارائه خدمات درمانی به خانواده‌های دچار بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج و خدمات ورزشی برای نوجوانان و جوانان در مناطق محروم ماهشهر است.
مطالعات و شیوه‌نامه اجرایی برنامه توانمندسازی این بخش از کسب‌وکارهای کوچک صورت گرفته و طرح شناسایی نیازهای شرکت‌های پتروشیمی، اقلام عمومی و نیمه‌صنعتی و توانمندسازی فعالان اقتصادی برای تأمین نیازهای آنهاست که مطالعات آن نیز پایان یافته است.
جواد گلی، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل و مشاور مسئولیت اجتماعی هلدینگ خلیج‌فارس با تأکید بر اینکه با اجرای راهبردهای مسئولیت اجتماعی این هلدینگ شاهد بهبود وضع ساکنان شهرستان ماهشهر خواهیم بود، اظهار کرد: مسئولیت اجتماعی از اصلی‌ترین مأموریت‌ها، دغدغه‌ها و راهبردهای هلدینگ خلیج‌فارس است، بنابراین برای تحقق این مهم، هلدینگ در مسیر طراحی و تصویب سند مسئولیت اجتماعی گام برداشت. این سند افزون بر تبیین و تشریح خط‌مشی‌ها، سیاست‌ها و اصول اقدام‌های اجرایی در هلدینگ خلیج‌فارس و شرکت‌های تابع می‌تواند برای ارتقا و بهبود سایر شرکت‌های پتروشیمی، نفت و گاز راهگشا باشد.
 حمایت از دانش‌آموزان مستعد
وی درباره حمایت از دانش‌آموزان مستعد با بضاعت علمی که از جمله برنامه‌های محوری مسئولیت اجتماعی در هلدینگ خلیج‌فارس است، افزود: در این پروژه جذب و حمایت از دانش‌آموزان بر اساس مصاحبه و البته محیطی که دانش‌آموزان به آن تعلق دارند، مهم است. هرچند آموزش ‌و پرورش در این پروژه نقش پررنگی دارد، اما نباید این‌گونه باشد که دانش‌آموزان سفارش‌شده به پروژه مسئولیت اجتماعی هلدینگ خلیج‌فارس وارد شوند. هدف ما حمایت از دانش‌آموزانی است که بضاعت علمی دارند، اما بضاعت مالی ندارند. اگر این افراد از سوی هلدینگ حمایت شوند، شاهد تحول در بحث دانش‌آموزی، خانواده و توانمندسازی خواهیم بود.
مدیر روابط عمومی هلدینگ خلیج‌فارس درباره راهبرد ویژه این شرکت در مسئولیت اجتماعی گفت: با توجه به اینکه شهرک صنعتی ماهشهر در شرایط تولید مناسب قرار ندارد و بسیاری از سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند سرمایه خود را از این شهرک خارج کنند، در قالب راهبرد مسئولیت اجتماعی هلدینگ خلیج‌فارس به دنبال فعال‌سازی این شهرک در قالب برنامه حمایت از طرح‌های کارآفرینی و اشتغال‌محور به‌منظور توانمندسازی صنایع کوچک است، به‌ شرط اینکه ۵۰ درصد از نیروهای کار این کارگاه‌ها، از زندانی‌های با جرائم مالی تأمین شود. با اجرای این پروژه هم شرکت‌ها و کارآفرینان این زندانیان را توانمند می‌سازند و وارد چرخه کار و تولید می‌کنند و هم کیفیت محصولات تولیدی به‌گونه‌ای خواهد بود که مشتریان این کسب‌وکارها از جمله هلدینگ را مجاب خواهند کرد تأمین کالایشان را از آنها انجام دهند نه از دیگر مناطق کشور، حتی اگر محصولات آنها گران‌تر هم باشد. البته باید به این نکته هم توجه داشت که هزینه‌های مالی با آورده‌های اجتماعی برابری نمی‌کند و دستاوردهای اجتماعی هلدینگ مهم‌تر و ارزشمندتر از هزینه‌های مالی آن است.