کرونای انگلیسی در کمین جوانان

دانشمندان انگلیسی مطرح کردند؛

دانشمندان انگلیسی با بررسی نوع جدید ویروس کرونا در این کشور دریافتند که بیشتر افراد زیر ۲۰ سال تحت تاثیر آن قرار می‌گیرند.

کرونای انگلیسی در کمین جوانان

دانشمندان انگلیسی با بررسی نوع جدید ویروس کرونا در این کشور دریافتند که بیشتر افراد زیر  ۲۰ سال تحت تاثیر آن قرار می‌گیرند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از بلومبرگ، بر اساس گزارشی از کالج امپریال لندن و سایر گروه‌های علمی، نوع جدید ویروس کرونا که در انگلیس پدیدار شده بیشتر قابل انتقال است و به نظر می‌رسد بیشتر بر روی افراد زیر ۲۰ سال تأثیر می‌گذارد.به گفته دانشمندان جهش ویروس نگران کننده است و ویروس کرونای انگلیسی سرعت انتقال قابل ملاحظه‌ای دارد که این می‌تواند با رشد همه گیری بیماری در جهان مرتبط باشد.
محققان دریافتند، رشد چشمگیر همه‌گیری کرونا می‌تواند میزان تولید مثل ویروس را به نمایش گذاشته و نشان ‌دهد که یک بیمار چند نفر دیگر را آلوده می‌کند.
نیل فرگوسن، استاد کالج امپریال که در زمینه مدل سازی شیوع کرونا کار کرده است، گفت: افزایش قدرت سرایت ویروس کنترل بیماری کرونا را دشوارتر می‌کند و بهتر است دولت‌ها روند تهیه واکسن و واکسیناسیون را سرعت ببخشند.
وي ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد‌ اقداماتی مانند فاصله‌ گذاری اجتماعی که علیه انواع اولیه ویروس کرونا موثر است برای کنترل ویروس جدید کافی نیستند.
فرگوسن گفت: محققان از ابزار‌های آماری برای ارزیابی ارتباط بین انتقال و فرکانس نوع جدید کرونا در سراسر انگلیس استفاده کردند.
دانشمندان می‌گویند به نظر می‌رسد نوع جدید کرونا بیشترین آلودگی را در جوانان ایجاد کند، زیرا این تحقیق زمانی انجام شد که قرنطینه سراسری در انگلیس اعمال شد،  اما مدارس همچنان باز بودند.