زنگ خطر باید برای همه بسکتبال به صدا دربیاید

آرزومندی:

زنگ خطر باید برای همه بسکتبال به صدا دربیاید


سرمربی تیم بسکتبال مهرام معتقد است، به دلیل نبود پشتوانه خوب زنگ خطر در این رشته باید برای همه اهالی آن به صدا دربیاید.
علی آرزومندی در گفت و گو با ایسنا، درباره شرایط لیگ برتر بسکتبال ایران با توجه به شیوه جدید برگزاری رقابت‌ها توضیح داد: با توجه به شرایط کرونا همین که لیگ برگزار می‌شود اتفاق خوبی است و باید از همه عوامل تشکر کرد و بعد راجع به کیفیت لیگ صحبت کرد چون با توجه به محدودیت‌ها یک کار سخت است. به هر حال به خاطر کرونا آن اقداماتی که  برای یک لیگ با کیفیت وجود دارد را نمی‌شود رعایت کرد اما همین که بازیکنان، مربیان، باشگاه و فدراسیون از خود گذشتگی می‌کنند جای تشکر دارد.
او در مورد کیفیت لیگ نیز گفت: به هر حال هفته‌های ابتدایی مسابقات هست و نمی‌توان قضاوت کرد اما همه توان خود را به کار می‌گیریم و سعی داریم آرام آرام مشکلات و ضعف‌هایی که در تیم هست را برطرف کنیم.
سرمربی تیم بسکتبال مهرام، درباره بازیکن خارجی این تیم گفت: او بازیکن جوانی است و تنها یک فصل در اوکراین و خارج از آمریکا بازی کرده است. پتانسیل بالایی داشته و بازیکن با کیفیتی است که خیلی سریع خودش را با تیم ما هماهنگ کرد. از عملکرد او راضی هستم و کل تیم رفته رفته بهتر خواهند شد.
او در پاسخ به این سوال که آیا امسال هم مهرام برای قهرمانی بسته شده است؟ توضیح داد: من قبلا هم گفته‌ام، سال‌های زیادی در مهرام بوده‌ام و وقتی بحث تیم بزرگسالان این باشگاه است پیش فرضی برای تیم وجود دارد که در حالت‌های مختلف باید مدعی باشد. فرقی نمی‌کند ترکیب مهرام از جوانان ایرانی باشد یا ستاره‌های ایرانی و خارجی، مهرام در هر شرایطی برای قهرمانی می‌جنگد و امسال هم امیدواریم با کمک همه عوامل باشگاه و تیم، نتیجه خوبی به دست آوریم.
آرزومندی در پاسخ به این سوال که چرا نیکخواه‌بهرامی دقایق کمی را در بازی‌ها به میدان می‌رود، توضیح داد: به نظرم ما در هفته‌های اول هستیم و اینکه صمد بازی کرده است را قبول ندارم. ما بازیکنان داریم که ۵ نفر آن‌ها ملی‌پوش هستند و با کیفیت خوب بسکتبال بازی می‌کنند. یکسری جوان با استعداد هم داریم که هدف ما ارتقا پیدا کردن آن‌هاست. سعی می‌کنیم در هر بازی از همه پتانسیل‌ تیم خودمان استفاده کنیم که تا الان تقریبا همه بازیکنان ما به یک اندازه مشخص بازی کرده‌اند. هر بازیکن ما حدودا ۲۰ دقیقه بازی کرده است.‌
آرزومندی در مورد تعداد بالای تیم‌های حاضر در لیگ امسال نیز توضیح داد: واقعیت این است که در ۱۰ سال گذشته در بسکتبال ایران پشتوانه سازی خیلی خوبی نداشته‌ایم که به همین دلیل، طی چهار پنج سال گذشته لیگ نهایتا ۱۰ تیمی بود که دوتا از آن‌ها هم تیم‌های نظامی با بودجه کم بودند. طی دو سال گذشته تعداد تیم‌های لیگ به ۱۴ - ۱۶ رسید که نمی‌توان گفت در دو سال بازیکن سطح بالا تولید کنیم. به ناچار بازیکنانی از دسته یک به لیگ می‌آیند که طبیعی است از نظر فنی کیفیت پایین بیاید. البته بودجه‌ای که وارد لیگ می‌شود خوب است اما از نظر من الان باید همه ما زنگ خطر را حس‌ کنیم تا برنامه بلند مدتی را برای پشتوانه سازی تدوین کنیم.
آرزومندی که تجربه کار در رده‌های پایه تیم‌های ملی بسکتبال را به عنوان سرمربی دارد، در مورد حضور تیم جوانان ۲۰۲۰ در لیگ امسال توضیح داد: من همیشه دوست داشتم این کار را در دو سال گذشته برای تیم نوجوانان انجام داده و آن‌ها را در لیگ دسته یک بازی بدهم. الان تیم جوانان ۲۰۲۰ خیلی خوب است و من حس نمی‌کردم در ابتدای لیگ این طور با کیفیت بازی‌ کنند. مقابل ما واقعا خوب بازی‌ کردند و کار سخت شد. درست است که آن‌ها الان می‌بازند اما مطمئن باشید در دور برگشت خیلی بهتر می‌شوند چون انرژی جوانی دارند و تجربه‌ خوبی هم از دور رفت به دست می‌آورند. من این‌ کار را اتفاق خوبی می‌بینم. در ابتدا شاید آوردن این تیم به لیگ را اشتباه می‌دانستم اما الان خیر. البته وقتی تصمیم می‌گیریم نقاط ضعف و قوتی دارد که از نظر من این تصمیم درست بود و سوپر لیگ به جوانان کمک می‌کند. آن‌ها در نیم فصل دوم تیم بهتری خواهند شد.