سامانه جامع گارانتی بازار لوازم خانگی تقلبی را کساد خواهد کرد؟

سامانه جامع گارانتی بازار لوازم خانگی تقلبی را کساد خواهد کرد؟


سامانه جامع گارانتی که به منظور ساماندهی به خدمات پس از فروش محصولات گوناگون مانند موبایل و لوازم خانگی طراحی و راه‌اندازی شده، ابزار موثری برای شناسایی کالای اصل از اقلام غیراصل است.
به گزارش خبرنگار مهر، امیرمحمد پرهام‌فر مدیرکل دفتر پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: مصرف‌کنندگان، تولیدکنندگان و واردکنندگان باید بدانند که هر نوع خدمات پس از فروش تنها ذیل سامانه جامع گارانتی اعتبار و معنا پیدا می‌کند و این سامانه می‌تواند موجب افزایش رضایت مردم در بهره‌مندی از خدمات پس از فروش شرکت‌های لوازم خانگی و دیگر گروه‌های کالایی شود.
طبق تصمیمات گرفته شده در سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان، ثبت‌نام در سامانه گارانتی از تاریخ ۱۷ تیرماه سال جاری برای واردکنندگان و تولید کنندگان اجباری شده است. در حال حاضر اطلاعات گروه‌های کالایی لوازم خانگی، لوازم صوتی تصویری و تلفن همراه در این سامانه
ثبت شده و در ماه‌های آینده، اطلاعات خدمات پس از فروش تمام کالاهای دارای گارانتی در این سامانه ثبت می‌شوند.
بدین ترتیب برای خرید لوازم خانگی اصل و استفاده از خدمات معتبر گارانتی، لازم است قبل از خرید کالا، ضمن مراجعه به سایت سامانه جامع گارانتی، از اصالت کد رهگیری کالا مطمئن شویم. همچنین می‌توان با ارسال کد دستوری #۷۷۷۷*۴* در گوشی‌های تلفن همراه و ثبت
 کد رهگیری از اصالت کالا و گارانتی آن اطمینان حاصل کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، در حال حاضر سامانه جامع گارانتی می‌تواند اطلاعاتی نظیر «مدل، برند، مرجع سازنده، شرکت گارانتی کننده، نحوه فعالسازی گارانتی، شرح کالا، تاریخ شروع گارانتی، تاریخ اعتبار گارانتی، مدت گارانتی و شناسه کالا» را در دو گروه کالایی لوازم خانگی بزرگ و موبایل در اختیار مردم قرار دهد. برای کسب این اطلاعات پیش از خرید محصول، متقاضیان خرید کالا می‌بایست با مراجعه به سایت irangs.ir و یا وارد کردن کد دستوری سامانه #۷۷۷۷*۴* از خدمات این سامانه استفاده کنند.