خبـــرنامه

۰

چالش «وضعیت سفید» برای تهران و برزیل!
سهیل مهدی سرپرست کمیته برگزاری رقابت‌های لیگ برتر صراحتا اعلام کرد مسابقات لیگ فقط در شهر‌هایی که وضعیت سفید دارند، برگزار می‌شود و البته در حال حاضر وضعیت استان‌های تهران و خوزستان چندان مناسب نیست و این دو استان در مجموع هفت تیم هم در لیگ برتر دارند.
حالا باید دید تا اواخر خرداد تهران به وضعیت مناسب می‌رسد یا نه؟ اگر شرایط بهتر شود که شاهد برگزاری دیدار‌ها خواهیم بود، اما در غیر این‌صورت سازمان لیگ باید بازی‌های استقلال، پرسپولیس، سایپا و پیکان را در استان‌های همسایه برگزار کند. همچنین دیدار تیم‌های صنعت نفت آبادان، نفت مسجدسلیمان و فولاد خوزستان هم باید در شهرهای دیگری انجام شود.
با این حال سازمان لیگ به برخی باشگاه‌ها اعلام کرده برای شروع تمرینات گروهی تیم‌ها مشکلی وجود ندارد و تیم‌های تهرانی و خوزستانی می‌توانند در شهر‌های خود تمرین کنند که آن هم با رعایت تمام نکات مهم بهداشتی خواهد بود.

باورنکردنی
احتمال کناره گیری ۹ تیم از ادامه سری آ
گزارش‌های متعددی از اسکای اسپورتس و لاریپوبلیکا ادعا می کنند که تیم های حاضر در سری آ، اتحادیه بازیکنان و انجمن نمایندگان مخالفت خود را با پروتکل های در نظر گرفته شده برای از سرگیری تمرینات و مسابقات اعلام کرده‌اند.
به نظر می رسد که مشکلات آنها به این تصمیم بر می گردد که اگر یک نفر به کرونا مبتلا شود، در پی آن کل تیم وارد قرنطینه ۱۵ روزه خواهند شد. آنها به دنبال این هستند که مانند بوندسلیگا تنها فردی که به ویروس کرونا مبتلا شده به قرنطینه برود و سایر افراد تنها تحت آزمایش قرار بگیرند.
گفته می شود که باشگاه هایی نظیر ناپولی و اینتر مخالف پروتکل تعیین شده هستند. این مخالفت‌ها تا جایی است گفته می‌شود ۹ تیم حاضر در سری آ را شامل می‌شود. مدیر ورزشی باشگاه اینتر یعنی جوزپ ماروتا به لاریپابلیکا گفت: " پروتکل تعیین شده غیر عملی و غیر معقول است. من نمی خواهم جنجال به پا کنم اما با این شرایط تمرین کردن کار ساده ای نیست. ما می خواهیم که این قوانین تغییر کند."
حالا باید منتظر ماند و دید که بحث کناره‌گیری برخی تیم ها از ادامه رقابت های سری آ تا چه میزان جدی خواهد بود و اینکه فدراسیون فوتبال ایتالیا چه واکنشی به این موضوع نشان خواهد داد.

پیشنهاد جذاب؛
باقری در اندیشه جدایی؟
فرشید باقری، هافبک ۲۸ ساله استقلال که بهار سال گذشته در جریان کتک‌کاری با چند بازیکن خارجی این تیم (در بین دو نیمه جدال مقابل پرسپولیس) خبرساز شد و حتی برای مدتی نیز جدا از سایر نفرات تمرین می‌کرد.
در رابطه با باقری شنیدیم یکی از تیم‌های پولدار لیگ برای جذب این بازیکن ابراز تمایل کرده و پیشنهاد قابل ملاحظه‌ای را نیز به صورت غیررسمی ارائه کرده که قطعاً برای فرشید می‌تواند جذاب باشد. زمزمه این خبر حتی میان چند نفر از بازیکنان استقلال نیز پیچیده است ولی از قرار معلوم هنوز به‌صورت رسمی هیچ گفت‌وگویی صورت نگرفته و باید ببینیم او در نهایت چه تصمیمی می‌گیرد و حاضر به جدایی از جمع آبی‌پوشان می‌شود یا اینکه ترجیح می‌دهد حداقل یک فصل دیگر برای استقلال توپ بزند. باقری در مقطعی که علیرضا منصوریان هدایت استقلال را برعهده داشت به جمع بازیکنان این تیم اضافه شد.

میلیچ:
من و دیاباته به فکر جدایی از استقلال نیستیم
مدافع - هافبک تیم فوتبال استقلال تأکید کرد که او و مهاجم خارجی این تیم به دنبال جدایی از جمع آبی‌پوشان نیستند.
هروویه میلیچ در واکنش به انتشار اخباری درباره احتمال جدایی از استقلال اظهار داشت: من و دیاباته اصلاً در فکر فسخ قرارداد و رفتن از استقلال نیستیم. نمی‌دانم چرا هر روز هواداران را با اخبار جدایی‌مان نگران می‌کنند. من و دیاباته هر بار هم که با هم حرف زدیم، صحبت از دلتنگی برای بازی‌ها بود که بتونیم برگردیم و دوباره برای استقلال بازی کنیم.
وی افزود: ما هر دو عاشق استقلال هستیم و از بازی در این تیم لذت می‌بریم. من و دیاباته حداقل در این 10 روز اخیر با هیچ رسانه‌ای مصاحبه‌ای نکردیم و نمی‌دانم این همه مصاحبه از قول من و دیاباته چگونه انجام می‌شود!
بازیکن کروات تیم استقلال ادامه داد: هواداران نگران نباشند، چون من سه روز پیش هم که با دیاباته حرف زدم، بحث ما این بود که زودتر تمرینات شروع شود و با هم به ایران برگردیم.
میلیچ در پایان گفت: ضمن تشکر از مدیریت جدید باشگاه که
حسن نیت و عزم جدی خودش را برای پرداخت مطالبات ما نشان داده است، بخش عمده قراردادم پرداخت شده و از این بابت نگرانی ندارم. تنها خواسته ما این است که حقوق ما که ماه‌های قبل پرداخت نشده و بد قولی انجام شده بود، سر وقت پرداخت شود که مدیریت جدید به شدت به دنبال انجام تعهدات است.

دبیر کل AFC:
آینده لیگ قهرمانان آسیا مشخص نیست
دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا با بیان اینکه هنوز زمان شروع از سرگیری فعالیت‌های فوتبال و مسابقات لیگ قهرمانان آسیا مشخص نیست، گفت: مراسم معرفی بهترین‌های قاره فعلا پابرجاست.
«داتو ویندزور جان» دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا در گفتگو با خبرگزاری آلمان درباره سرنوشت مسابقات لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: موضوع برگزاری این مسابقات با تمام مسئولان مربوطه همچنان در حال بحث است و گزینه‌های مختلفی برای به پایان رساندن این مسابقات مدنظر قرار دارد. ما تحولات را زیر نظر داریم و به صورت مداوم وضعیت را ارزیابی می‌کنیم.
ویندزور جان درباره برگزاری مجمع عمومی AFC و انتخاب ۵ عضو جدید برای کمیته اجرایی کنفدراسیون آسیا تصریح کرد: در حال مطالعه چند گزینه برای برگزاری جلسه مجمع عمومی هستیم. یکی از این راه‌ها، برگزاری کنفرانس ویدئویی است اما مهلت خاصی برای تشکیل این جلسه تعیین نشده است.
دبیر کل AFC همچنین درباره احتمال لغو مراسم بهترین‌های قاره آسیا در سال ۲۰۲۰ یادآور شد: این مراسم فعلاً پابرجاست و تصمیمی برای تعویق آن گرفته نشده است.