خبر

۰

سناي آمريکا در لغو وتوي ترامپ ناکام ماند

سناي آمريکا در لغو وتوي قطعنامه کاهش اختيارات جنگي که توسط رئيس‌جمهوري اين کشور صورت گرفته بود، ناکام ماند.

به گزارش ايلنا به نقل از هيل، سناي آمريکا در لغو وتوي قطعنامه کاهش اختيارات جنگي که توسط «دونالد ترامپ» رئيس‌جمهوري اين کشور صورت گرفته بود، ناکام ماند.

در جريان اين راي‌گيري، 49 سناتور راي موافق و 44 نفر راي مخالف دادند و به اين ترتيب، آراي موافق لازم تامين نشد.

براي لغو وتوي قطعنامه کاهش اختيارات جنگي که توسط ترامپ صورت گرفته بود، سنا نياز به دو سوم آرا داشت.

شمار مبتلايان به کرونا در جهان به مرز 4 ميليون نفر رسيد

شمار مبتلايان به کرونا در جهان به مرز چهار ميليون نفر رسيد.

به گزارش ايلنا، شمار مبتلايان به کرونا در جهان به سه ميليون و 916 هزار و 244 نفر رسيد.در سراسر جهان 270 هزار و 709 نفر نيز جان خود را بر اثر ابتلا به اين ويروس از دست داده‌اند.يک ميليون و 341 هزار و 239 نفر نيز پس از ابتلا به ويروس کرونا بهبود يافته‌اند.

تداوم کمک‌هاي بشردوستانه عمان به جمهوري اسلامي ايران

دومين محموله از کمک هاي پزشکي و درماني براي مقابله و پيشگيري از بيماري کرونا اهدايي از سوي عمان به ايران ارسال شد.

به گزارش ايسنا، در راستاي روابط دوستانه و برادرانه ميان جمهوري اسلامي ايران و سلطنت عمان و در چارچوب همکاري هاي نزديک دو کشور در امور انسان دوستانه، دومين محموله از کمک هاي پزشکي و درماني براي مقابله و پيشگيري از بيماري کرونا اهدايي از سوي عمان به جمهوري اسلامي ايران ارسال شد.

براساس اين گزارش، محموله کمک هاي اهدايي عمان به وزن تقريبي 40 تن شامل اقلام متعدد بهداشتي و درماني و داروهاي مورد نياز براي پيشگيري از شيوع ويروس کرونا و معالجه مبتلايان به اين ويروس است.

در باب منشاء کرونا؛

سازمان جاسوسي آلمان ادعاي ضد چيني ترامپ را رد کرد

سرويس اطلاعاتي آلمان صحت اتهام واشنگتن مبني بر اينکه ويروس کرونا از يکي از آزمايشگاه‌هاي چين به بيرون درز پيدا کرده است را زير سوال برد.

به گزارش مهر، مجله اشپيگل اعلام کرد سازمان اطلاعاتي آلمان در گزارشي اتهامات آمريکا مبني بر اينکه ويروس کرونا از يکي از آزمايشگاه‌هاي چين به بيرون درز پيدا کرده است را مورد ترديد قرار داده و مي‌گويد اين اتهام تلاشي براي منحرف کردن افکار عمومي از ناکامي واشنگتن در مهار بيماري است.مايک پمپئو وزير خارجه آمريکا يکشنبه هفته گذشته مدعي شده بود شواهد زيادي وجود دارد که نشان مي‌دهد کرونا از آزمايشگاهي در چين به بيرون راه يافته حال آنکه وي نتيجه نهادهاي اطلاعاتي آمريکا مبني بر اينکه ويروس ساخته دست بشر نيست را هم زير سوال نبرد.