باید توانمندی‌های کشور برای دفع تهدیدهای غرب را افزایش دهیم

وزارت خارجه روسیه:

سفیر ماموریت‌های ویژه وزارت خارجه روسیه بر لزوم برخورداری کشورش از توانمندی‌های لازم برای دفع تهدیدهای غرب تاکید کرد.

سفیر ماموریت‌های ویژه وزارت خارجه روسیه بر لزوم برخورداری کشورش از توانمندی‌های لازم برای دفع تهدیدهای غرب تاکید کرد.
به گزارش اسپوتنیک، «گریگوری ماشکوف» سفیر ماموریت‌های ویژه وزارت خارجه روسیه  تاکید کرد که مسکو باید توانایی‌‌های لازم برای دفع تهدیدات کشورهای غربی را داشته باشد.
ماشکوف گفت: «در ابتدا، صحبت از پیوستن چین به گفت‌و‌گوهای دوجانبه آمریکا و روسیه درباره معاهده تسلیحات تهاجمی استراتژیک (استارت) بود، در حالی که آمریکایی‌ها متحدان خود (فرانسه و بریتانیا) را از این معادله خارج کردند».
وی ادامه داد: «پس از آن که واشنگتن با مخالفت چین مواجه شد، یک فرمول موازی احتمالی دوجانبه را مطرح کرد‌، موضع ما درباره امور موشکی چین کاملا متفاوت است، زیرا مبتنی بر مفهوم مشارکت استراتژیک ویژه بین دو کشور است، اما این به مفهوم نادیده گرفتن کامل وضعیت در داخل کشورمان نیست و ما باید توانایی‌های لازم را برای حفاظت از منافع ملی خود و دفع تهدیدات ناشی از غرب داشته باشیم»‌.
‌وی توضیح داد: «اکنون در مرحله رویارویی آشکار هستیم که امیدوارم به درگیری مسلحانه مستقیم منجر نشود و بر اساس نتایج آن، باید یک ارزیابی جامع از عامل اتحاد غرب در زمینه اقدامات بیشتر برای تقویت ظرفیت دفاعی کشور از جمله ایجاد زرادخانه موشکی برای مهار دشمن احتمالی انجام شود».