بازگشایی و لایروبی کانال و مسیل‎های سطح شهر اسلامشهر در هنگام بارش نزولات آسمانی

مدیر خدمات شهری از تمهیدات حوزه معاونت خدمات شهری در زمان بارش نزولات آسمانی خبر داد.

اسلامشهر -بهاره عشقی صابر
مدیر خدمات شهری از تمهیدات حوزه معاونت خدمات شهری در زمان بارش نزولات آسمانی خبر داد.
در اجرای عملیات لایروبی کانال و مسیل‎های این شهر، جمشید قلی پور مدیر خدمات شهر با اشاره به اقدامات انجام شده برای جلوگیری از آبگرفتگی خیابان‌ها و معابر افزود:با تمهیدات پیش بینی شده در ماه‌های اخیر و اقدامات انجام شده برای رفع نقاط آبگیر و لایروبی مسیل‌ها و انهار، بحران‌های احتمالی ناشی از بارندگی‌های دو روز گذشته مدیریت شد.
قلی پور با اشاره یه پایش و رصد مستمر نقاط آبگیر تصریح نمود؛ ضمن پایش و پیش بینی بارش‌های فصلی، اقدامات لازم از سوی مدیریت شهری، برنامه ریزی و آب‌های سطحی ناشی از بارندگی‌های دو روز گذشته  به سهولت و سرعت در مسیر کانال‌های جمع آوری کننده هدایت گردید.
وی افزود:همزمان با آغاز بارندگی، تیم‌های امور شهری و پاکسازی مسیل‌ها نیز در آماده باش هستند و با رصد مستمر از هرگونه آبگرفتگی پیشگیری نمودند.
قلی پور در ادامه خاطر نشان کرد:با توجه به‌ حجم بسیار بالای بارش‌ها در دو روز گذشته، کانالها و جوی‌ها و جداول کاملا باز و لایروبی لازم انجام شده بود و خوشبختانه مشکل خاصی پیش نیامد و مشکل اصلی آبگرفتگی در بعضی نقاط سطح شهر، سیستم اگو (فاضلاب شهری)می‏باشد که بیش از یک دهه از شروع عملیات لوله گذاری آن می‌گذرد که متاسفانه هنوز تمام و راه اندازی نشده است.
مدیر خدمات شهری با تاکید بر ضرورت مشارکت شهروندان در خصوص عدم تخلیه زباله‌های شهری در انهار و کانال‌های عبوری برای جلوگیری از آبگرفتگی معابر، گفت:با توجه به اینکه مدیریت شهری تمهیدات لازم را پیش‌بینی کرده، ولی همچنان از طریق سامانه های ۱۳۷  آماده دریافت نظرات و نقطه نظرات شهروندان است.
قابل ذکراست تمامی کانال‏ها و جوی‌ها و جداول برای آب‌های سطحی احداث شده اند ولی کلیه فاضلاب شهری منازل مسکونی بجای هدایت در کانال فاضلاب شهری در جوی‌های خیابان  با آب‌های سطحی پیوند خورده و به همین خاطر کانال و جداول ظرفیت آب زیاد را نداشته و به بیرون در خیابان و کوچه سرریز می‏گردد.