عادت‌هایی که باعث می‌شود در پیری غیرقابل تحمل شوید

افزایش سن لزوما به معنای عاقل‌تر شدن نیست. گاهی اوقات، عادات ما را از تبدیل شدن به بهترین نسخه از خودمان باز می‌دارند.

افزایش سن لزوما به معنای عاقل‌تر شدن نیست. گاهی اوقات، عادات ما را از تبدیل شدن به بهترین نسخه از خودمان باز می‌دارند.
به گزارش همشهری آنلاین، همه ما عادت‌های خاصی داریم که برخی از آنها می‌تواند آسیب‌زننده باشد.اما نکته اینجاست:اگر می‌خواهید با بزرگ‌تر شدن به فرد بهتری تبدیل شوید، باید برخی عادت‌ها را کنار بگذارید.
 به تعویق انداختن کارها
همه ما این کار را انجام می دهیم.ما وظایفمان را به تعویق می اندازیم، تصمیم گیری ها را به تعویق می اندازیم و به طور کلی از انجام کارهایی که باید انجام شود اجتناب می کنیم. این عادتی است که بسیاری از ما از دوران جوانی خود داریم. با افزایش سن، زمان باارزش‌تر می شود و هر لحظه به تعویق انداختن، لحظه ای است که برای همیشه از دست می رود.اگر می‌خواهید با افزایش سن به فرد بهتری تبدیل شوید، وقت آن است که با ذهنیت «بعدا انجامش خواهم داد» خداحافظی کنید. هدف گذاری، برنامه ریزی و انجام اقدامات را بلافاصله شروع کنید. مصمم باشید که زندگی پربارتر و رضایت بخشی داشته باشید.
 منفی‌نگری مداوم
اگر اغلب در یک ذهنیت منفی گیر کرده‌اید، وقت آن رسیده که این عادت را کنار بگذارید. مثبت اندیشی را در آغوش بگیرید و ببینید که چگونه زندگی شما را برای بهتر شدن تغییر می دهد.
 زندگی در گذشته
آیا می‌دانستید مغز ما برای به خاطر سپردن تجربیات منفی بیشتر از تجربیات مثبت طراحی شده است؟ این یک مکانیسم بقا است که برای کمک به ما در جلوگیری از تکرار اشتباهات گذشته طراحی شده است.اما همچنین به این معنی است که ما گاهی اوقات درگیر اتفاقات گذشته، تجدید درد یا ناامیدی می شویم.
این عادت نه تنها می تواند لذت بردن از لحظه حال را از شما سلب کند، بلکه می تواند از رشد شخصی نیز جلوگیری کند.رها کردن گذشته به معنای فراموش کردن یا نادیده گرفتن آنچه اتفاق افتاده نیست. یعنی پذیرفتن، درس گرفتن از آن تجربیات و حرکت رو به جلو.
اگر می بینید که دائماً رویدادهای گذشته را مرور می کنید، وقت آن است که این عادت را ترک کنید.در زمان حال زندگی کنید، برای آینده برنامه ریزی کنید و بگذارید گذشته پله ای باشد، نه مانعی برای تبدیل شدن به فرد بهتری با افزایش سن.
 بی‌توجهی به مراقبت از خود
در شلوغی زندگی، ما اغلب فراموش می کنیم که از خود مراقبت کنیم.وعده های غذایی را حذف می کنیم و سیگنال هایی را که بدنمان برای ما ارسال می کند نادیده می گیریم. اما بی توجهی به مراقبت از خود عادتی است که می تواند به طور جدی بر رشد شخصی شما تأثیر بگذارد. می تواند منجر به فرسودگی شغلی، استرس و حتی مشکلات سلامتی شود. بنابراین اگر می خواهید با افزایش سن به فرد بهتری تبدیل شوید، مراقبت از خود را در اولویت قرار دهید. این فقط به معنای مراقبت از سلامت جسمی نیست، بلکه شامل سلامت روانی و عاطفی نیز می شود.