کارت شرکت در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ از امروز منتشر می‌شود

برگزاری آزمون در ۶ و ۷ اردیبهشت؛

زمان برگزاری نوبت اول آزمون سراسری‌ سال ۱۴۰۳ در گروه های آزمایشی پنج گانه و نحوه‌ دریافت کارت‌ و محل رفع‌نقص کارت شرکت در آزمون اعلام شد.

کارت شرکت در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ از امروز منتشر می‌شود

زمان برگزاری نوبت اول آزمون سراسری‌ سال ۱۴۰۳ در گروه های آزمایشی پنج گانه و نحوه‌ دریافت کارت‌ و محل رفع‌نقص کارت شرکت در آزمون اعلام شد.
به گزارش مهر، آزمون اختصاصی هر یک از گروه‌های آزمایشی نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در ۴۱۲ شهرستان و بخش مختلف کشور برگزار خواهد شد. آزمون گروه‌ آزمایشی علوم ریاضی و فنی صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت، آزمون گروه‌ آزمایشی علوم انسانی صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت، و آزمون گروه‌ آزمایشی هنر بعدازظهر پنجشنبه ۶ اردیبهشت، آزمون گروه‌ آزمایشی زبان‌های خارجی بعدازظهر پنجشنبه ۶ اردیبهشت و آزمون گروه‌ آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شوند.
 دوشنبه ۳ اردیبهشت تا چهارشنبه ۵ اردیبهشت زمان پرینت برگ راهنما و کارت شرکت در آزمون
کارت‌های شرکت در آزمون‌ همه داوطلبان به‌همراه راهنمای شرکت در آزمون از امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تا روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سامانه جامع آزمون سراسری (مندرج در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور) برای مشاهده و پرینت فعال خواهد شد.
داوطلبان باید با ورود به کارپوشه خود از طریق درج کدملی / شناسه یکتا و رمز عبور یک نسخه پرینت از راهنما و کارت شرکت در آزمون تهیه کنند. داوطلبانی که در ۲ گروه آزمایشی متقاضی شده‌اند (یک گروه آزمایشی اصلی «علوم ریاضی، علوم انسانی و علوم تجربی» به همراه یکی از گروه‌های آزمایشی هنر یا زبان‌های خارجی) دارای ۲ کارت هستند.
داوطلبان باید طبق تاریخ و آدرس تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند.برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم‌چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس دار و ارائه آن الزامی است. درصورت مشاهده نقص احتمالی در کارت شرکت در آزمون، باید مطابق بند «پ» این اطلاعیه به واحدهای رفع‌نقص کارت اعلام شده در سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.
یادآوری مهم: با توجه به اینکه روش ورود به سامانه جامع آزمون سراسری و کارپوشه داوطلبان از طریق وارد کردن کدملی /شناسه یکتا و رمز عبور و سپس دریافت کد تأیید ارسالی توسط سامانه به شماره تلفن همراه اعلام شده در زمان ثبت نام است، ضرورت دارد در زمان ورود به سامانه جامع، شماره تلفن همراه اعلام شده زمان ایجاد حساب کاربری در دسترس باشد.
 محل رفع‌نقص کارت شرکت در آزمون
محل رفع‌نقص کارت شرکت در آزمون داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی‌، علوم انسانی‌، علوم تجربی‌، هنر و زبان‌های خارجی بر مبنای‌ شهرستان‌ انتخابی‌ آنان‌ که‌ در تقاضانامه‌ ثبت نام‌، مشخص‌کرده‌اند.
تذکر مهم: در این آزمون تغییر گروه آزمایشی، ثبت نام جدید و تغییر حوزه امتحانی به هیچ‌وجه امکان‌پذیر نیست. لذا از مراجعه به واحدهای رفع‌نقص کارت، برای این موارد جداً خودداری شود.
 داوطلب لازم است درصورت مشاهده مغایرت در مندرجات کارت شرکت در آزمون، به شرح زیر اقدام کند:
با توجه به دریافت اطلاعات شناسنامه‌ای داوطلبان از سامانه ثبت احوال، امکان ویرایش اطلاعات شناسنامه‌ای وجود ندارد.لذا چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای ۱، ۲، ۳، ۴، ۱۲ و ۱۳ (اطلاعات شناسنامه‌ای) کارت شرکت در آزمون وجود دارد ضروری است موارد مغایرت را از اداره ثبت احوال شهر یا منطقه محل سکونت خود پیگیری کند.
با توجه به اینکه تمامی داوطلبان مشمول اعمال سوابق تحصیلی هستند چنانچه نسبت به مندرجات کارت شرکت در آزمون در بندهای ۶، ۱۵، ۱۶، ۲۲، ۲۳ و ۲۴ شامل سال اخذ و نوع دیپلم، کد دانش‌آموزی و منطقه اخذ دیپلم، عنوان مدرک پیش‌دانشگاهی، منطقه یا ناحیه اخذ پیش‌دانشگاهی و کد دانش‌آموزی مقطع پیش‌دانشگاهی مغایرتی مشاهده شد لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ به منطقه آموزش و پرورش محل اخذ مدرک تحصیلی خود مراجعه و از آن طریق نسبت به اصلاح موارد اقدام کند.
چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای ۱۴، ۱۸، ۱۹، ۲۰، ۲۱ و ۲۵ شامل محل تولد، معدل کتبی نهایی دیپلم، محل اخذ مدرک ماقبل دیپلم، محل اخذ مدرک دیپلم، محل اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی، وضعیت تحصیلی و اشتغال مشاهده کرد لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ منحصراً به درگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور (قسمت ویرایش اطلاعات) مراجعه و با توجه به توضیحات مندرج در درگاه نسبت به اصلاح موارد اقدام کند.
یکشنبه ۳ تیر تا جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ زمان اعلام علاقه‌مندی به رشته علوم ورزشی و ۱۳ رشته هنری
داوطلبان هر یک از گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی در صورت علاقه‌مندی به رشته علوم ورزشی باید نسبت به انتخاب مورد مربوط و پرداخت هزینه آزمون عملی از یکشنبه ۳ تیر تا جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ از طریق سامانه جامع آزمون سراسری اقدام کنند.