افزایش قیمت حمل و نقل عمومی طبیعی است اما...

افزایش کرایه های حمل و نقل عمومی از ابتدای اردیبهشت ماه رسماً اعمال می شود. اما این افزایش قیمت ها همچون همیشه معطل ابلاغیه ها نمی ماند و حداقل در مورد کرایه های تاکسی این امر به صورت خودکار خیلی زودتر انجام می شود.

افزایش کرایه های حمل و نقل عمومی از ابتدای اردیبهشت ماه رسماً اعمال می شود. اما این افزایش قیمت ها همچون همیشه معطل  ابلاغیه ها نمی ماند و حداقل در مورد کرایه های تاکسی این امر به صورت خودکار خیلی زودتر انجام می شود.
شکی نیست که با وجود تورم افسارگسیخته در تمامی عرصه های اقتصادی خیلی طبیعی است که نرخ کرایه حمل و نقل عمومی افزایش یابد. اما نکته قابل توجه اینجاست که مطابق با این افزایش قیمت ها باید میزان کیفیت و کمیت خدمات در این حوزه نیز افزایش یابد.
گرانی قیمت کرایه ها باید در راستای برنامه توسعه ناوگان ریلی و عمومی باشد. این امر نیازمند تحقق بودجه های درنظر گرفته شده در حوزه مدیریت شهری و جهت دهی به منابع و برنامه ها در حوزه گسترش سیستم و ناوگان حمل و نقل عمومی است.
اولویت دهی به مسائل مربوط به مسئله حمل و نقل عمومی در شهرهای بزرگ و به ویژه پایتخت امری ضروری و تخصصی است که باید فارغ از بسیاری از مسائل غیرمرتبط به آن پرداخته شود. شکی در محدودیت منابع مالی در این حوزه وجود ندارد اما بازهم می توان با منابع را در  زمینه ای هزینه(سرمایه گذاری) کرد که موجب ارزش افزوده برای کشور و ملت گردد.
توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی زمینه کاهش مصرف سوخت و ارزبری، کاهش آلودگی هوا و کاهش هزینه های درمان، کاهش تلفات و تصادفات شهری و حفظ جان مردم، صرفه جویی در وقت و هزینه های جانبی مردم را شامل  می شود. شاید گران شدن قیمت کرایه ها امری اجتناب ناپذیر باشد اما باید برای ارتقای کمی و کیفی این ناوگان همپا با این افزایش قیمت اقدام نمود.