تأمین مالی ارزی طرح‌های وزارت نفت با همکاری بانک مرکزی

وزیر نفت خبر داد؛

وزیر نفت اعلام کرد که با توجه به منابع ارزی مناسب، تأمین مالی ارزی طرح‌های وزارت نفت با همکاری بانک مرکزی در دستور کار قرار می‌گیرد.

تأمین مالی ارزی طرح‌های وزارت نفت  با همکاری بانک مرکزی

وزیر نفت اعلام کرد که با توجه به منابع ارزی مناسب، تأمین مالی ارزی طرح‌های وزارت نفت با همکاری بانک مرکزی در دستور کار قرار می‌گیرد.
به گزارش شانا به نقل از ایرنا، جواد اوجی در این باره گفت: به‌دلیل منابع ارزی مناسب، با همکاری بانک مرکزی تأمین مالی ارزی طرح های وزارت نفت در دستور کار قرار می‌گیرد و محدودیتی در ارز نداریم.
در همین حال، سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی نیز درباره موفقیت‌های بانک مرکزی گفت: سه عامل نرخ رشد نقدینگی، تراز تجاری و نرخ رشد اقتصادی از مهمترین عوامل تأثیرگذار بر نرخ ارز است که آمارها حاکی از اوضاع مناسب این عوامل بنیادی طی سال ۱۴۰۲ است.
وی افزود: افزون بر کاهش نرخ رشد ‎نقدینگی از کانال ۴۲ درصد در مهرماه ۱۴۰۰ به کانال ۲۴ درصد در پایان اسفند ۱۴۰۲، رشد متغیر مهم ‎پایه پولی نیز از ۴۵ درصد ابتدای سال ۱۴۰۲ با ۱۵.۴ درصد کاهش به ۲۹.۶ درصد در بهمن‌ماه همین سال رسید.
بانک مرکزی برای امسال، نرخ رشد نقدینگی را به‌طور میانگین ۲۳ درصد با امکان تغییر در یک بازه مثبت و منفی ۲ درصد و نرخ تورم نقطه به نقطه شاخص قیمت مصرف‌کننده در پایان سال را نیز در کانال ۲۰ درصد هدف‌گذاری کرده است.
موفقیت در مهار تورم در سطوح پایین و پایدار از مهترین الزام‌های موضوع هدایت نقدینگی به سمت فعالیت‌های تولیدی و مولد است.