تنیس روی میز یکی از موفق ترین رشته‌ها

رسیدن به مدال‌های تاریخی ؛

تنیس روی میز در میانه سال ۱۴۰۲ تاریخ‌سازی تاریخ کرد، اما در پایان سال میلیمتری به سهمیه تیمی المپیک پاریس نرسید.

تنیس روی میز یکی از موفق ترین رشته‌ها

تنیس روی میز در میانه سال ۱۴۰۲ تاریخ‌سازی تاریخ کرد، اما در پایان سال میلیمتری به سهمیه تیمی المپیک پاریس نرسید.
 مدال‌های تاریخی در هانگژو
 تنیس روی میز را در سالی که گذشت می توان با شرایطی که در اعزام‌ها و کسب مدال های تاریخی داشت یکی از موفق ترین رشته‌ها دانست.
مهمترین اتفاق این رشته در سال 1402 به بازی‌های آسیایی هانگژو باز می‌گردد که تیم ملی ایران با ترکیب نوشاد و نیما عالمیان و امیرحسین هدایی  موفق شد دو مدال تاریخی را از آن خود کند.
در بخش تیمی این رقابت‌ها نمایش خیره کننده شاگردان جمیل لطف الله نسبی با مدال برنز همراه بود؛ مدالی که تقریبا بعد از 60 سال و به همراه شکست تیم قدرتمند ژاپن کسب شد.
دومین مدال تاریخی در بخش دوبل بود که نوشاد و نیما کسب کردند تا پرونده تنیس روی میز ایران در بازی های آسیایی با دو مدال بسته شود.
 حضور در یک شانزدهم بهترین نتیجه در قهرمانی جهان
تنیس روی میز کشورمان در مسابقات قهرمانی جهان که اردیبهشت ماه در آفریقای جنوبی برگزار شد، 4 نماینده داشت که ملی پوشان کشورمان نتوانستند توفیق چندانی کسب کنند و بهترین نتیجه را نوشاد عالمیان با صعود به یک شانزدهم کسب کرد و سه نماینده دیگر در همان مراحل ابتدایی حذف شدند.
 قهرمانی آسیا و برادرانی که به یک قدمی مدال رسیدند
در ادامه رقابت های مهم سال گذشته مسابقات قهرمانی آسیا شهریور ماه و قبل از بازی های آسیایی در بوسان کره جنوبی برگزار شد. در این رقابت‌ها برادران عالمیان در بخش دوبل در آستانه کسب مدال بودند، اما به آن نرسیدند، اما شاید مهمترین نتیجه تیم ایران را افشین نوروزی بازیکن با سابقه تیم ملی کسب کرد و موفق شد نفر چهارم دنیا را شکست دهد.در بخش تیمی مسابقات شاگردان لطف الله نسبی که دوره قبل پنجم شده بودند، با یک پله نزول در رده ششم قرار گرفتند.
 رنک اول و دوم دنیا در تسخیر پینگ‌پنگ‌بازان ایرانی
چهارمین رنکینگ سال ٢٠٢۴ میلادی در حالی بهمن ماه 1402  منتشر شد که و بنیامین فرجی ملی‌پوش رده نوجوانان تنیس روی میز کشورمان پس از کسب قهرمانی و درخشش در مسابقات کانتندر جوانان ترکیه رتبه یک خود را در رده‌بندی جهانی حفظ کرد.
همچنین فراز شکیبا دیگر ملی‌پوش نوجوان تنیس روی میز کشورمان با کسب عنوان قهرمانی در مسابقات کانتندر جوانان ترکیه در جایگاه دوم رتبه‌بندی دنیا در رده سنی زیر ١٣ سال جای گرفت.
 انتخاب علیقارداشی برای سومین دوره پیاپی
انتخابات فدراسیون تنیس روی میز بهمن ماه در حالی برگزار شد که مهرداد علیقارداشی، توانست برای سومین دوره پیاپی به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شود. او همانند دوره گذشته تک نامزد بود و عملا هیچ رقابتی در جریان انتخابات صورت نگرفت.