آشنایی با دربی اولی‌ها؛ از ستارگان ازبک تا مرد سال فوتبال آسیا

بازیکنانی در ترکیب استقلال و پرسپولیس حضور دارند که اولین دربی خود را فردا تجربه خواهند کرد.

آشنایی با دربی اولی‌ها؛ از ستارگان ازبک تا مرد سال فوتبال آسیا

بازیکنانی در ترکیب استقلال و پرسپولیس حضور دارند که اولین دربی خود را فردا تجربه خواهند کرد.
به گزارش ایرنا، دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس در چارچوب هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور (جام خلیج فارس)امروز چهارشنبه ۲۳ اسفند از ساعت ۲۰ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.
شرایط دربی ۱۰۳ نسبت به دیگر دیدارهای این دو تیم متفاوت است، چرا که نتیجه این دیدار می‌تواند تا حد زیادی قهرمان را مشخص کند.
در حال حاضر شاگردان جواد نکونام شرایط بهتری در جدول دارند، استقلال با ۴۲ امتیاز و با اختلاف  ۳ امتیازی نسبت به پرسپولیس در صدر جدول قرار دارد.
همانند سایر دربی‌های گذشته در این دیدار نیز بازیکنانی در ترکیب استقلال و پرسپولیس حضور دارند که اولین دربی خود را تجربه می‌کنند و قطعا انگیزه بالایی برای درخشش در این دیدار دارند. 5 بازیکن در صورت بازی در دربی 103 از این شرایط برخوردار هستند که شامل 4 پرسپولیسی و تنها یک استقلالی است.
در ترکیب پرسپولیس عبدالکریم حسن مدافع چپ‌پای قطری که عنوان مرد سال آسیا را نیز در کارنامه دارد در صورت حضور در ترکیب سرخ‌پوشان می‌تواند برای اولین‌بار دربی حساس پایتخت را تجربه کند.
اوستون ارونوف که در آستانه انتقال به استقلال قرار داشت اما در نهایت به پرسپولیس هایجک شد و عملکرد بسیار خوبی نیز در چند دیدار گذشته خود داشته نیز دیگر یازیکن پرسپولیس خواهد بود که اولین دربی خود را تجربه می‌کند.
محمد خدابنده‌لو نیز سرانجام موفق شد رضایت‌نامه خود را از باشگاه مس رفسنجان بگیرد و راهی تیمی شود که از کودکی آرزو حضور در آن را داشته است. قطعا خدابندلو انگیزه بسیار بالایی برای این دیدار دارد چرا که او زمانی دربی‌ها را از روی سکوی هواداران دو آتیشه پرسپولیس تماشا می‌کرد و حالا خودش این فرصت را دارد که در داخل زمین برای سرخ‌پوشان به میدان برود.
ابوالفضل بابایی مهاجم جوان پرسپولیس نیز آخرین بازیکن این تیم خواهد بود که می‌تواند در صورت بازی در این دیدار اولین دربی خود را تجربه کند.
تنها بازیکنی که در سمت مقابل این شرایط را دارد دیگر ستاره ازبکستانی خواهد بود که این فصل راهی فوتبال ایران شده است. جلال‌الدین ماشاریپوف که همانند هم‌تیمی خود در تیم ملی فوتبال ازبکستان عملکرد بسیار خوبی در لیگ برتر ایران داشته نیز برای اولین‌بار می‌تواند در صورت حضور در ترکیب استقلال دربی را تجربه کند.
مابقی بازیکنان دو تیم سابقه حضور در دربی را داشته‌اند و باید دید از بین این ۵ بازیکن کدامشان در ترکیب اصلی تیم خود به کار گرفته می‌شوند.