ضرورت كنترل روند گراني ها در اين ايام

به روزهاي پاياني سال و به روزهاي آغاز ماه مبارك رمضان

به روزهاي پاياني سال و به روزهاي آغاز ماه مبارك رمضان
رسيده ايم. ايامي كه هركدام به نوبه خود اهميت بسزايي در امر معاش و نياز جامعه به كالاهاي مختلف دارد. همه ساله مردم در روزهاي پاياني سال برحسب سنت ها نياز به اقلام خوراكي و خرج هاي مضاعفي دارند كه به خودي خود فشار مالي را بر خانواده ها وارد مي كند.
از سوي ديگر ماه رمضان نيز براي خود ضرورت هايي را براي تأمين اقلام خوراكي ايجاد مي كند كه موجي افزايش تقاضا در بازار مي گردد. لذا تقارن اين دو مناسبت و به منزله دوبرابر شدن نيازهاي جامعه به اقلام و كالاهاي مختلفي مي باشد كه از قضا در مسير افزايش قيمت قرار  گرفته اند و سكوني در آنها ديده نمي شود.
كنترل بازار و ايجاد ثبات در قيمت ها در اين ايام بسيار با اهميت است، چرا كه در چنين فضايي برخي فروشندگان و پخش كنندگان از افزايش نياز مردم سو استفاده مي كنند و قيمت ها را به گونه اي وحشتناك بالا مي برند.
گفتن اين گزاره امري تكراري است، اما انتظار جامعه از دولت اين است كه حداقل در اين ايام كه ماه رمضان در پيش است و نياز خانواده ها به اقلام خوراكي مضاعف و ضروري مي گردد، وضعيت توزيع و قيمت گذاري ها را مورد نظارت و كنترل قرار دهند تا حداقل در اين ايام كه متقارن با جشن پايان سال هم خواهد شد، جامعه بتواند از پس مخارج اين ايام برآيد و آرامش بيشتر وارد ماه مبارك رمضان و سال نو شوند.