به‌روزرسانی ۲۵۰۰ سامانه ثبت تخلفات رانندگی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا :

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از به روزرسانی ۲۵۰۰ سامانه ثبت تخلفات رانندگی در کشور همزمان با آغاز طرح نوروزی خبر داد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از به روزرسانی ۲۵۰۰ سامانه ثبت تخلفات رانندگی در کشور همزمان با آغاز طرح نوروزی خبر داد.
به گزارش ایسنا، سردار سید تیمور حسینی در حاشیه برگزاری رزمایش طرح نوروزی پلیس راهور و دیگر دستگاه‌های خدماتی و امدادی که در محل دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران اظهارکرد: طرح نوروزی پلیس در جاده‌های کشور از ۲۴ اسفندماه آغاز شده و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت.در همین راستا نیز بیش از ۸۰ هزار نفر از نیروهای پلیس راهور، راهداری، اورژانس، هلال احمر، امدادخودرو و ... در طول جاده‌ها مستقر خواهند شد.
وی درباره افزایش نرخ جرائم رانندگی نیز گفت:یکی از مولفه‌های بازدارندگی، نرخ جریمه یا اصطلاحا هزینه جرم است.البته حتما موارد دیگر را هم باید در کنار نرخ جرم در نظر بگیریم. یکی از این موارد قطعیت و حتمیت اجرای مقررات است که بسیار اهمیت دارد.
رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه ۲۵۰۰ سامانه ثبت تخلفات رانندگی در کشور به روز شده است، گفت:هم سامانه‌های ثبت تخلف سرعت لحظه‌ای، هم سامانه‌های ثبت تخلف سرعت متوسط و هم سامانه‌های تشخیص و ثبت سایر تخلفات حادثه ساز به روز شده و تمامی این موارد از سوی پلیس کنترل می‌شود.
حسینی ادامه داد:همچنین از توان تمامی بخش‌ها تحت عنوان پلیس افتخاری، همیارانّ پلیس، بازرسان نامحسوس و ... نیز در ایام نوروز استفاده می کنیم.رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به استفاده از پهپاد در کنترل جاده‌های کشور نیز اظهارکرد:از ظرفیت یگان پهپادی برای کنترل محورهای مواصلاتی اصلی و پرتردد مانند محور، تهران - مشهد، محور تهران - اصفهان - شیراز، تهران - قزوین - زنجان - تبریز و ... استفاده خواهیم کرد و این محورها زیر پوشش پهپادی پلیس راهور قرار دارد.
وی در پایان تاکید کرد: ما همه توان خود را برای تامین ایمنی و امنیت مسافران به کار بسته‌ایم. از مسافران نیز می‌خواهم که قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را جدی بگیرند. حتما قبل از سفر نواقص فنی خودروی خود را رفع کنند. تمام سرنشینان در جاده کمربند ایمنی را ببندند و رانندگان نیز از سرعت و سبقت غیرمجاز، رانندگی در حالت خواب آلودگی و خستگی و ... پرهیز کنند.