دانشگاه تهران دارنده مقام نخست تعاملات بین‌المللی در بین دانشگاه‌های کشور

دانشگاه تهران بر اساس اعلام مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، رتبه اول دانشگاه‌های کشور را در تعاملات علمی و بین‌المللی کسب کرد.

دانشگاه تهران بر اساس اعلام مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، رتبه اول دانشگاه‌های کشور را در تعاملات علمی و بین‌المللی کسب کرد.
به گزارش ایسنا؛ جذب دانشجویان خارجی، پروژه‌های مشترک  با محققان دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی خارج از کشور، مقالات مشترک با محققان خارجی، همکاری آموزشی با ایرانیان مقیم خارج از کشور، فرصت‌های مطالعاتی خارج از کشور، گام برداشتن در ارائه فرصت‌های مطالعاتی (Post-Doc) به اعضای هیات علمی و فارغ‌التحصیلان دیگر کشورها، نشریه‌های دارای نمایۀ استنادی بین‌المللی، برگزاری دوره‌های مشترک با دانشگاه‌های معتبر دنیا، وجود سامانۀ فعال به یک یا چند زبان بین‌المللی، شعبۀ دانشگاهی در خارج از کشور و ... از مهمترین شاخص‌های تعاملات علمی و بین‌المللی دانشگاه‌ها محسوب می‌شوند.
وحید حدادی اصل، رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی  وزارت علوم و مسعود صدری نسب، رئیس مرکز مطالعات همکاری‌های علمی بین‌المللی با اعلام رتبه اول دانشگاه تهران در بین دانشگاه‌های کشور در زمینه تعاملات علمی و بین‌المللی، در لوح سپاس خطاب به سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران آورده‌اند:
گسترش دیپلماسی علم، فناوری و نوآوری از جمله سیاست‌های کلان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که با تکیه بر توانمندی‌های جامعه علمی در بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری نقش بسزایی در جهش کیفی دانش، فناوری و نوآوری کشور ایفا نماید.
با عنایت به تلاش‌های مستمر مجموعه تحت مدیریت جنابعالی در تعاملات علمی و بین‌المللی و بر اساس شاخص‌های وزارت متبوع، در ارزیابی‌های سال ۱۴۰۱، شایستگی‌های آن دانشگاه را در این حوزه با کسب رتبه اول در کشور به شما صمیمانه تبریک عرض نموده و از خداوند متعال، برای اعضای هیات علمی و همکاران ارجمند، سلامتی، شادی و موفقیت‌های روزافزون آرزومندیم.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، الهام امین‌زاده معاون بین‌الملل دانشگاه تهران به نمایندگی از دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران، لوح سپاس این افتخار را دریافت نمود.