افتتاح خوابگاه «مرضیه دباغ» در دانشگاه بوعلی‌سینا

توسط وزیر علوم انجام شد؛

خوابگاه دانشجویی مرضیه حدیدچی دباغ در دانشگاه بوعلی سینا همدان با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری و مسئولان کشوری افتتاح شد.

خوابگاه دانشجویی مرضیه حدیدچی دباغ در دانشگاه بوعلی سینا همدان با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری و مسئولان کشوری افتتاح شد.
به گزارش ايسنا، حمیدرضا علیان‌زاده در آیین افتتاح خوابگاه دانشجویی در دانشگاه بوعلی سینا، اظهار کرد: ۱۶ خوابگاه از اواسط دهه ۹۰ در  دستور کار قرار گرفته که تاکنون ۱۳ خوابگاه در شهرهای نیشابور، قائم، بیرجند، مراغه، سنندج، اراک، شهرکرد، بوشهر و همدان به شکل ویژه ذیل واحد عمران ستاد راهبری شده است.
مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) گفت: بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه های دانشجویی در کشور هزینه شده است.
وی تصریح کرد: خوابگاه «مرضیه دباغ» یک ظرفیت به‌روز شده است که برای ۷۰۰ نفر از دانشجویان دختر دانشگاه بوعلی‌سینا ساخته شده است.
وی افزود: بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در دور جدید فعالیت‌هایش که از ابتدای سال ۱۴۰۰ بود، سه مأموریت ویژه تحت عنوان حوزه جمعیت، سلامت و عمران اجتماعی را سرلوحه کارهای خود قرارداده است.
علیان‌زاده بیان کرد: با اين افتتاح عملا ۷۲ هزار مترمربع خوابگاه دانشجویی تقدیم وزارت علوم و بهداشت خواهد شد و خوابگاه بندرعباس نیز با ظرفیت ۴۰۰ دانشجو در بهار سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی یادآور شد: بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار از منابع داخلی بنیاد ۱۵ خرداد برای احداث خوابگاه های دانشجویی در کشور هزینه شده و ساخت این خوابگاه ها هدیه‌ای از سوی رهبر معظم انقلاب به جامعه دانشگاهی و دختران دانشجوی کشور است.