برای تامین آب شرب ۱۲۰ حلقه چاه جدید حفر شده است

مدیرعامل شرکت آبفا البرز:

نشست خبری حمیدرضا نامداری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز و معاونین به مناسبت روز ملی آب در سالن اجتماعات شرکت آبفا البرز برگزار شد.

کرج-فرشته خاکپور
نشست خبری حمیدرضا نامداری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز و معاونین  به مناسبت روز ملی آب در سالن اجتماعات شرکت آبفا البرز برگزار شد.
در اين نشست نامداری گفت:نگاه به آب باید جدی و ویژه باشد.
وی اظهار داشت:در این چند سال مسیری مهیا شده است تا ابتدا بتوانیم مشکلات و معضلاتی که بارگذاری جمعیت برای مردم ایجاد کرده است را مرتفع کنیم.
نامداری افزود: پروژه های متعددی را شروع کرده ایم، در حوزه تامین آب با اقدامات صورت گرفته در آب سطحی به میزان تخصیص یافته دست پیدا خواهیم کرد و قبل از پیک مصرف تابستان با احداث تصفیه خانه شماره ۳ با ظرفیت ۵۷۰ لیتر در ثانیه که تا کنون ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، شرایط بهتری خواهیم داشت.
مدیر عامل شرکت آبفا در ادامه  از رسانه ها به عنوان ابزاری موثر در فرهنگسازی و امید آفرینی جامعه یاد کرد.
نامداری در این خصوص گفت: با توجه به ضرورت تغییر نگرش جامعه به نحوه مصرف آب ، نیازمند اطلاع رسانی ، فرهنگسازی و آگاهی بخشی مردم جامعه هستیم که تحقق این مهم تعامل بیش از پیش رسانه ها را می طلبد.
وی همچنین  به اقدامات انجام شده در حوزه آب و فاضلاب اشاره کرد و افزود:طی یک سال گذشته اقدامات قابل توجهی در جهت تامین آب شرب پایدار از جمله حفر ۱۲۰ حلقه چاه آب جدید، احیاء و مهندسی بیش از ۱۰۰ حلقه چاه ،افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت تولید آب تصفیه خانه شماره ۲ کرج و افزایش ظرفیت تولید آب تصفیه خانه شماره یک کرج از ۱۶۵ لیتر در ثانیه به ۴۳۰ لیتر انجام شده است.
مدیرعامل آبفا البرز عنوان داشت:علیرغم اقدامات مثبت انجام شده در سطح استان، بیش از همه نیازمند تغییر نگاه مردم به آب و نحوه مصرف آن هستیم.تغییر روش‏های آبیاری درختان ، گیاهان و فضای سبز در بخش کشاورزی، استفاده از تکنولوژی های نوین آبیاری و کاشت گیاهان متناسب با اقلیم کشور باید در سطح جامعه نهادینه شود.
او در خاتمه تاکید کرد:اعتقاد ما بر کاهش مصرف آب نیست، بلکه معتقدیم باید این مایع حیات را بهینه مصرف کرد.