پیشنهاد شناور بودن کرایه تاکسی به شورای شهر

مالکی اعلام کرد؛

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران با بیان اینکه پیشنهاد شناور بودن نرخ کرایه تاکسی را به شورای شهر ارایه کرده‌ایم، گفت: لازمه آن همکاری تاکسیرانان در بستر هوشمند است.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران با بیان اینکه پیشنهاد شناور بودن نرخ کرایه تاکسی را به شورای شهر ارایه کرده‌ایم، گفت: لازمه آن همکاری تاکسیرانان در بستر هوشمند است.
به گزارش مهر، شادی مالکی، سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در آئین تقدیر از ۴۰۰ تاکسیران برتر شهر تهران هوشمند سازی و حذف پرداخت وجه نقد به عنوان کرایه را از اولویت‌های تاکسیرانی عنوان کرد و گفت: روزانه سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در شهر تهران با تاکسی جابه‌جا می‌شوند که این رقم ۱۸ درصد حمل و نقل عمومی تهران را شامل می‌شود.
وی با بیان اینکه بر اساس آمار از ۳۱۳ هزار دستگاه خودروی ناوگان تاکسیرانی در کل کشور، ۲۰۳ هزار دستگاه بالای ۱۰ سال عمر دارند، افزود: از سال ۱۳۹۶ به بعد نیز تسهیلات و اعتبارات یارانه‌ای از طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی حذف و خرید نقدی جایگزین آن شد که این موضوع تأثیر مهمی بر آلودگی هوای تهران دارد.
به گفته مالکی، نوسازی ناوگان تاکسیرانی و فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز برای استفاده شهروندان از این وسیله حمل و نقلی نیازمند همراهی مدیریت در دو سطح محلی و ملی با در نظر گرفتن شرایط معیشتی و کاری رانندگان تاکسی است.
وی ادامه داد: اکثر تاکسی‌های تهران به دلیل شرایط ویژه‌ای که دارند قادر به دریافت معاینه فنی نیستند و باید به نوسازی و بهسازی تاکسی‌ها بپردازیم و تاکید بیشتر بنده بر بهسازی علاوه بر نوسازی است.
مالکی افزود: با استفاده از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید و با حمایت شهردار تهران، تاکنون ۶۰۰۰ خودرو تاکسی نوسازی شده یا درحال نوسازی است.
سرپرست سازمان تاکسیرانی این خبر را هم داد که برای بهسازی تاکسی‌ها با حمایت شورای شهر هم اعتباری را دریافت می‌کنیم تا بتوانیم از طریق این تسهیلات نواقص خودروهای زیر ۱۰ سال را برطرف کنیم تا تاکسیرانان برای گرفتن معاینه فنی مشکلی نداشته باشند.
 وام‌های ۱۵۰ میلیونی برای تاکسی‌های سواری و ۲۰۰ میلیون تومانی برای ون تاکسی‌ها
مالکی در ادامه گفت: پرداخت وام‌های ۱۵۰ میلیونی برای رانندگان تاکسی‌های سواری و ۲۰۰ میلیون تومانی برای ون تاکسی‌ها با سود هشت درصد در دستور کار بوده؛ اما اولویت اصلی ما برقی سازی تاکسی‌ها است.وی افزود: در سال آینده شاهد ورود ۲۵ هزار دستگاه خودروی برقی سدان، ۲ هزار و ۵۰۰ خودروی اس یو وی و ۱۰ هزار ون برقی بر اساس قراردادهای بین شهرداری تهران و کشور چین خواهیم بود، علاوه بر این بر اساس توافق‌های انجام شده با وزارت صمت تعدادی تاکسی برقی هم از این وزارتخانه به ناوگان اضافه خواهد شد.
 بیمه تکمیلی ۱۷ هزار تاکسیران پایتخت
سرپرست سازمان تاکسیرانی در مورد بیمه تأمین اجتماعی تاکسیرانان هم گفت: ۱۷ هزار تاکسیران از طریق شرکت شهر سالم بیمه تکمیلی گرفته‌اند و این تعداد تا ۲۵ هزار نفر هم ظرفیت افزایش را دارد.
مالکی همچنین با اعلام این خبر که پیشنهاد شناور بودن نرخ کرایه تاکسی را به شورای شهر ارائه کرده‌ایم، گفت: لازمه آن همکاری تاکسیرانان در بستر هوشمند است؛ این موضوع سالیان سال است که مطرح شده؛ اما اجرایی نشده که با بستر هوشمندسازی می‌توان به اجرایی شدن آن امیدوار بود.