ایجاد اشتغال برای بیش از ۱۶۰۰ مددجوی بهزیستی هرمزگان

مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان:

مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان: ایجاد اشتغال برای بیش از ۱۶۰۰ مددجوی بهزیستی هرمزگان

بندرعباس- شهین صادقی
مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان گفت : در 10 ماهه سال جاری به 1420نفر تسهیلات حمایتی اشتغال و کارفرمایی پرداخت گردیده ، برای 1639 نفر نیز اشتغال ایجاد شده است .
 سامیه جهانشاهی توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای مددجویان را یکی از اولویت های مهم سازمان در راستای ارائه خدمات به مددجویان عنوان کرد و افزود : در ۱۰ ماهه سال جاری به ۱۴۲۰نفر تسهیلات حمایتی اشتغال و کارفرمایی پرداخت شده است.
وی از ایجاد اشتغال برای ۱۶۳۹ مددجوی تحت حمایت در
 ۱۰ ماهه سال جاری خبر داد و گفت: میزان وام خوداشتغالی ویژه مددجویان تحت پوشش بهزیستی در سال جاری از ۱۰۰ میلیون تومان به
۱۵۰ میلیون تومان برای هر فرد افزایش پیدا کرده است.
مدیرکل بهزیستی هرمزگان در بخشی دیگر از سخنان خود بیان داشت : با هدف حمایت از اشتغال افراد دارای معلولیت و مددجویان بهزیستی ، به کارفرمایانی که نسبت به جذب نیروی کار از جامعه هدف زیر پوشش بهزیستی براساس قانون کار اقدام کنند به ازای هر نیرو تسهیلات
قرض الحسنه با سود چهاردرصد پرداخت می‎شود.
وی اظهار داشت : در سال جاری سقف اعتبار تسهیلات کارفرمایی نیز به ازای هر نیروی به کار گرفته شده به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.
سامیه جهانشاهی با اشاره به مصوبه شورای عالی اشتغال کشور درخصوص توانمندسازی جامعه هدف سازمان اذعان داشت : در راستای حمایت از توانمندسازی و اشتغال جامعه هدف سازمان بهزیستی و برخورداری از تسهیلات حمایتی اشتغال، در صورت عدم امکان بهره‌مندی جامعه هدف از تسهیلات اشتغال، به تشخیص سازمان بهزیستی کشور این تسهیلات می‌تواند به اعضای موثر خانواده افراد تحت پوشش شامل معلولان، زنان سرپرست خانوار و مددجویان اعطا شود.