قالیباف: اجرای قانون حمایت از جوانی جمعیت نیاز به هوشمندسازی دارد

قالیباف: اجرای قانون حمایت از جوانی جمعیت نیاز به هوشمندسازی دارد

 


رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هوشمندسازی باید اساس کار در اجرای قانون حمایت از جوانی جمعیت و خانواده باشد و در غیر این صورت در شفاف سازی،ر مردمی سازی و کارآمدسازی موفق نخواهیم بود.
به گزارش  ایرنا، در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، گزارش مشترک کمیسیون‌های فرهنگی، اجتماعی و بهداشت و درمان در مورد نحوه عملکرد دستگاه‌های مسئول در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در دستور کار قرار گرفت و بعد از سخنان وزرای بهداشت و دفاع و برخی از نمایندگان در این باره، محمدباقر قالیباف در جمع بندی این گزارش گفت: در یک سال گذشته دولت و مجلس تلاش کرده است این قانون را به تصویب رسانده و اجرایی کند و گام های قابل قبولی برداشتند. به خصوص وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در این باره موثر واقع شدند که جای قدردانی دارد.
رییس مجلس تاکید کرد: همچنین در زیرساخت‌ها باید به مواردی توجه داشت. مثلا در موضوع مسکن دانشجویان متاهل با اجرای قانون مشکل آنها حل می‌شود و وزارت راه و شهرسازی در اعتباراتی که دارد، باید آن را در اولویت قرار دهد. همچنین باید دکتر فروتن( کاظم فروتن دبیر ستاد ملی جمعیت) و همه مجموعه‌ها، اساس حمایت از جوانی و جمعیت را بر مبنای هوشمندسازی قرار دهند. اگر این موضوع را بر اساس هوشمندسازی دنبال نکنیم در شفاف سازی، مردمی سازی و کارآمدسازی آن موفق نخواهیم بود.