کی روش به بازیکنان لژیونر اهمیت بیشتری می دهد

بهتاش فریبا پیشکسوت استقلال:

بهتاش فریبا پیشکسوت استقلال: کی روش به بازیکنان لژیونر اهمیت بیشتری می دهد


 


تیم ملی فوتبال ایران در اولین بازی تدارکاتی خود در اردوی اتریش به مصاف تیم ملی اروگوئه رفت و موفق شد با تک گل مهدی طارمی حریف خود را شکست دهد ، ملی پوشان کشورمان در دومین بازی به مصاف تیم سنگال رفتند .
بهتاش فریبا پیشکسوت استقلال در خصوص روش بازیهای  کارلوس کی روش و بازیکنان دعوت شده به اردوی اتریش گفت :
روش و تاکتیک کی‌روش را همه می‌شناسیم. تیم او دفاعی بازی می‌کند و در فاز تهاجمی احتیاج به بازیکنانی دارد که سرعتی و تکنیکی باشند. به نظر من محمد محبی و مهدی قائدی چنین خصوصیاتی دارند و می‌توانستند به تیم ملی کمک کنند اما کی‌روش به بازیکنان لژیونر اهمیت زیادی می‌دهد. مطمئن باشید تیمی که او در جام جهانی به زمین می‌فرستد، ۹۵ درصد از بازیکنانی تشکیل خواهد شد که در تیم‌های خارجی بازی می‌کنند و شاید یک یا دو بازیکن از لیگ ایران فرصت حضور در ترکیب تیم ملی را پیدا کنند.
وی در خصوص اینکه زیاد موافق برنامه ها و نفرات گزینش شده از سوی کی روش نیست ، گفت : اینطور نیست؛ اتفاقا بر این باور هستم او مربی خوبی است. در زمان دراگان اسکوچیچ دو دستگی در تیم ملی ایجاد شد و همین موضوع سرمربی کروات را از تیم ملی جدا کرد. کی‌روش از لحاظ تجربه خوب است. او تبحر خاصی در یکدست کردن تیم دارد و این را در گذشته نشان داده است. کی‌روش ثابت کرده که هر بازیکنی که نتواند خود را با شرایط وفق دهد باید کنار گذاشته شود. مخالف حضور او در تیم ملی نیستم فقط با رفتن اسکوچیچ مخالف هستم. چون اسکوچیچ در شرایطی هدایت تیم ملی ایران را بر عهده گرفت که هیچ مربی جرات قبول کردن این مسئولیت را نداشت. او بهترین نتایج را گرفت و ما را راحت به جام جهانی برد؛ یک باخت و یک مساوی در کارنامه‌اش ثبت شد. البته در آن شکست نفرات اصلی او در زمین حضور نداشتند. جوانمردانه این بود که برای او مراسم باشکوهی تدارک می‌دیدند نه اینکه صرفا به دست زدن برای او در مجمع اکتفا کنند؛ ضمن اینکه بدترین اهانت را به اسکوچیچ کردند. اینکه به او پیشنهاد هدایت تیم امید ایران را دادند. این اهانت بزرگی به اسکوچیچ بود. ما همیشه ثابت کردیم که خوش استقبال و بد بدرقه هست