الزامی به تهیه لباس فرم مدارس نیست

معاون آموزش متوسطه:

وزارت آموزش و پرورش درباره لباس فرم مدارس گفت: الزامی برای تهیه لباس فرم نیست. دانش آموزان می‌توانند از لباس فرم سال گذشته و یا لباس فرمی که مدرسه مشخص کرده استفاده کنند.



وزارت آموزش و پرورش درباره لباس فرم مدارس گفت: الزامی برای تهیه لباس فرم نیست. دانش آموزان می‌توانند از لباس فرم سال گذشته و یا لباس فرمی که مدرسه مشخص کرده استفاده کنند.
به گزارش خبرگزاری صداو سیما، کاظمی درباره استفاده دانش آموزان از لباس فرم گفت: به دلیل ایجاد شرایط یکسان در مدارس، از دانش آموزان خواسته شده لباس فرم یکسانی تهیه کنند، ولی الزامی برای تهیه لباس فرم نیست. دانش آموزان می‌توانند از لباس فرم سال گذشته و یا لباس فرمی که مدرسه مشخص کرده استفاده کنند.
لباس فرم مدارس کاظمی درباره طرح و رنگ لباس فرم دانش آموزی هم گفت: تصمیم گیری درباره لباس مدارس توسط انجمن اولیا و مربیان است و به اقتضا شرایط فرهنگی و بومی استان‌ها، طراحی لباس فرم می‌تواند متفاوت باشد، طبیعتاً در دوره ابتدایی لباس‌ها معمولاً شاد‌تر است و رنگ لباس فرم دانش آموزان متناسب با جنسیت (دختر و پسر) نیز متفاوت است.
معاون آموزش متوسطه درباره زمان بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید گفت:بعد از ۲۵ ماه آموزش غیر حضوری، سال تحصیلی جدید به صورت حضوری شروع می‌شود تا خلل‌های دو سال آموزش غیر حضوری در یاد گیری دانش آموزان را برطرف کنیم و مهر با نشاطی را بعد از دو سال آغاز کنیم.
کاظمی درباره زمان برگزاری جشن‌های شکوفه‌ها و بازگشایی مدارس گفت: امسال جشن شکوفه‌ها ۳۱ شهریور برگزار می‌شود و با توجه به اینکه امسال روز اول مهر مصادف با روز جمعه است، جشن بازگشایی مدارس روز شنبه دوم مهر با حضور مسئولین کشوری و همچنین در استان‌ها با حضور مسئولین استانی برگزار خواهد شد و همزمان زنگ مهر و ایثار در همه مدارس به صدا در می‌آید.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره حضور
 رئیس جمهور در روز اول مهر در مدارس نیز گفت: اگر رئیس جمهور در سفری نباشند، قطعاً در روز ملی بازگشایی مدارس حضور خواهند داشت.
کاظمی درباره دانش آموزانی که هنوز ثبت نام نکرده اند گفت: طرح ملی بازگشایی مدارس یک طرح بزرگ کشوری است که ساماندهی و
برنامه ریزی برای حضور ۱۶ میلیون دانش آموز و بیش از ۹۰۰ هزار فرهنگی را در ۱۲۰ هزار مدرسه فراهم می‌آورد و این برنامه ریزی از چند ماه گذشته با همت ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها اتفاق افتاده و ثبت نام
دانش آموزان از تیر آغاز شد. پیش ثبت نام دانش آموزان دوره ابتدایی و پایه اول ابتدایی، پس از سنجش انجام شد و در حال حاضر ۹۵ درصد دانش آموزان واجد شرایط که حدود ۱۶ میلیون و ۳۰ هزار نفر پیش بینی می‌شود برای سال تحصیلی جدید ثبت نام کرده اند.
وی گفت: اما به دو دلیل ممکن است دانش آموزی ثبت نام نشده باشد؛ اول اینکه ممکن است در برخی از مناطق به دلیل مهاجرت و یا افزایش جمعیت آن منطقه و محدوده جغرافیایی، ظرفیت مدرسه برای ثبت نام پر شده باشد، که قطعاً مدارس دیگری برای مراجعه و ثبت نام وجود دارند. دلیل دوم اصرار اولیا برای ثبت نام دانش آموز در یک مدرسه و یا محدوده خاص است.