طرح هادی روستایی در ۹۶۰ روستای آذربایجان شرقی اجرا شده است

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی:

طرح هادی روستایی در ۹۶۰ روستای آذربایجان شرقی اجرا شده است

طرح هادی روستایی در ۹۶۰ روستای آذربایجان شرقی اجرا شده است

تبریز-توفیقی
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه میانگین اجرای طرح هادی در روستاهای استان چهار درصد بالاتر از میانگین کشوری است، گفت: میانگین طرح هادی در سطح روستاهای استان ۴۶ درصد بوده و تاکنون در ۹۶۰ روستا این طرح اجرا شده است.
باباپور ادامه داد: در زمان کنونی در یک هزار و ۹۵۴ روستای استان طرح هادی روستایی تهیه و مطالعه و در ۴۸۸ روستا نیز طرح هادی روستایی بازنگری شده است.
وی یادآوری کرد: تاکنون ۲۲۳ هزار و ۸۲۱ جلد سند روستایی و ۲۸ هزار و ۵۱۸ جلد سند در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت صادر و ۳۰ هزار و ۵۰۰ فقره خدمات فنی برای صدور پروانه ساختمانی ارائه شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی، با اشاره به تخصیص چهار هزار و ۶۴۸ تن قیر رایگان برای استان در سال ۹۹، گفت: از سال ۹۴ تا ۹۸ حدود ۵۰ هزار و ۴۷۰ تن قیر رایگان برای آسفالت معابر روستایی استان تخصیص یافته و با این میزان قیر سه میلیون و ۴۰۰ هزار مترمربع از معابر آسفالت شده  است.
باباپور، با بیان اینکه این استان در جذب قیر رایگان جزو استان‎های برتر کشور است، افزود: این بنیاد در سال ۹۷ با انجام یک میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع عملیات آسفالت‎ریزی رتبه اول کشوری را کسب کرده است.
وی اظهار داشت: در بودجه سال جاری ۱۵۰ هزار میلیارد تومان قیر رایگان پیش بینی شده که سهمیه بنیاد مسکن استان از این محل ۲۱ درصد است و بر اساس آن نیز اقدام لازم برای آسفالت معابر روستایی انجام می‎شود.