افزایش ۲۰۰ درصدی صادرات پالایشگاه ستاره خلیج فارس

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس از افزایش ۲۰۰ درصدی صادرات این پالایشگاه در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ خبر داد.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس از افزایش ۲۰۰ درصدی صادرات این پالایشگاه در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ خبر داد.
به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، محمدعلی دادور با اشاره به افزایش ۲۰۰ درصدی صادرات فرآورده‌های این پالایشگاه در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸، گفت: تشکیل کارگروه تعیین قیمت فرآورده‌های تولیدی نقش مؤثری در به نتیجه رسیدن کار گروهی و اعتماد به جوانان متخصص ایرانی در شرکت نفت ستاره خلیج فارس داشت.
وی شرکت نفت ستاره خلیج فارس را یکی از بزرگ‌ترین فعالان در زمینه تولید و فروش فرآورده‌های نفتی برشمرد و افزود: با وجود اعمال تحریم‌های ظالمانه سیاسی و اقتصادی، با بهره‌گیری حداکثری از توان و ظرفیت‌های موجود، توانستیم نقش مؤثری را در تأمین سبد سوخت کشور و خوراک صنایع پتروشیمی و صادرات فرآورده‌های ویژه در بازار جهانی ایفا کنیم.مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس، بازارهای نفتی را در شرایط کنونی یکی از پیچیده‌ترین، پرتلاطم‌ترین و غیرشفاف‌ترین بازارهای مالی جهان خواند و افزود: با این‌حال برآورد قیمت نهایی فروش فرآورده
 نقش مؤثری در برنامه‌ریزی فروش و بهینه‌سازی مقدار تولید در بلندمدت دارد و به همین دلیل کارگروه تعیین قیمت فرآورده‌های تولیدی با هدف بررسی و ارزیابی مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در قیمت فرآورده، تشکیل دادیم تا به قیمت توجیهی برای محصولات ویژه تولیدی دست‌یابیم.
دادور تصریح کرد: با تعیین قیمت، افزون بر افزایش امکان رقابت در بازار جهانی، منافع و مصالح پالایشگاه را با دست‌یابی به وسعت گسترده‌تری از بازار انرژی حفظ می‌شود.
وی قیمت فروش فرآورده در بازار هدف، هزینه حمل تا مقصد نهایی، هزینه دموراژ، هزینه‌های ثابت جانبی و سرانجام سود خریدار را در تعیین قیمت تأثیرگذار دانست و تصریح کرد: در پیش‌بینی پارامترها، عواملی از جمله اوضاع ذخیره‌سازی مخازن و اولویت‌بندی فروش فرآورده‌های تولیدی پالایشگاه، شرایط تقاضا و رقبای مارکت، وضع بازار ذخیره‌سازی فرآورده، تحلیل‌های تقاضای فرآورده و روند قیمت محصولات در آینده لحاظ می‌شود که سبب ایجاد دیدی شفاف نسبت به بازار می‌شود.
مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس اظهار کرد: در این شرایط با بررسی حاشیه سود و رصد فاصله قیمت فروش فرآورده‌های MOPAG و MOPS، MOPJ تصمیم‌گیری برای مذاکرات و بازاریابی برای مشتریان بازار هدف شرق آسیا نیز حاصل و مطابق آن عرضه و فروش این محصولات برنامه‌ریزی می‌شود.دادور به‌کارگیری الگوریتم‌های پیش‌بینی قیمت‌های جهانی از جمله الگوریتم شبکه عصبی را ترفندی برای کاهش خطا و افزایش دقت در پیش‌بینی‌ها دانست و گفت: در این ارزیابی‌ها، با استفاده از یادگیری هدایت‌شده، یک الگوی شبکه عصبی برای پیش‌بینی ماهانه قیمت فرآورده‌های نفتی، توسعه داده شده و در فرآیند توسعه این الگو، تأثیر انواع متغیر فنی و بنیادی، تعداد نرون‌های لایه ورودی، تعداد لایه‌ها و نرون‌های پنهان، توابع تبدیل لایه‌ها، پیش‌پردازش مناسب داده‌ها و تقسیم‌های مختلف داده‌ها برای انتخاب مجموعه‌های آموزش و آزمایش، بهبود یافته و شرایط مناسبی برای پیش‌بینی روند قیمت فرآورده فراهم شده است.