نباید دانشگاه بین‌الملل جداگانه‌ای ایجاد شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: سیاست کلی دانشگاه در حوزه بین الملل این است که نباید دانشگاه بین‌الملل جداگانه‌ای ایجاد شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: سیاست کلی دانشگاه در حوزه بین الملل این است که نباید دانشگاه بین‌الملل جداگانه‌ای ایجاد شود.
به گزارش مهر، عباسعلی کریمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست شورای دانشگاه که در تالار دارالفنون برگزار شد، با قدردانی از تلاش روسای دانشکده‌ها در ۱۶-۱۵ ماه گذشته، گفت: در همه‌گیری کووید ۱۹ که شرایط آموزشی تغییر کرد و رویکرد آموزش مجازی، در کنار سایر کارهای دانشکده‌ها در دستور کار قرار گرفت، روسای دانشکده‌ها مانند دیگر قسمت‌های دانشگاه و پابه‌پای بیمارستان‌ها فعالیت کردند که جا دارد از تلاش‌های آنان تشکر و قدردانی کنم.
 پرچم آموزش، پژوهش و بین‌الملل دانشگاه برافراشته است
کریمی با بیان اینکه پرچم آموزش، پژوهش و بین‌الملل در کنار حوزه درمان در دانشگاه برافراشته است، افزود: باوجود ماه‌ها خستگی و کار طاقت‌فرسا در حوزه درمان و خدمات دانشگاه در مقابله با کووید ۱۹، ممکن بود حوزه آموزش، پژوهش و بین‌الملل دانشگاه مورد غفلت قرار گیرد اما چنین اتفاقی نیفتاد و پرچم آموزش، پژوهش و بین‌الملل در کنار خدمات دیگر برافراشته بود.
 برکات روابط دوستانه دو دانشگاه همسایه
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به مصوبات شورای دانشگاه در خصوص پیشنهاد تصویب پژوهشکده مشترک با دانشگاه تهران، گفت:ما همکاری بسیار خوبی با دانشگاه تهران در همه زمینه‌ها داریم و این روابط دوستانه برکات بسیاری به همراه داشته است.
 سیاست دانشگاه در حوزه بین‌الملل
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص سیاست‌های دانشگاه در حوزه بین‌الملل گفت:سیاست کلی دانشگاه در این حوزه این است که نباید دانشگاه بین‌الملل جداگانه‌ای ایجاد شود.شرح وظایف معاونان بین‌الملل دانشکده‌ها نیز باید بر اساس شرایط هر دانشکده تدوین شود.
 نخستین نشست هیات‌رئیسه با روسای دانشکده‌ها در سال ۱۴۰۰
کریمی در ادامه سخنان خود، بابیان اینکه در سال ۱۴۰۰ این نخستین نشست هیئت‌رئیسه با روسای دانشکده‌هاست که برگزار می‌شود افزود:در این جلسه تهیه گزارش عملکرد ۴ ساله دانشگاه موردبررسی قرار می‌گیرد. همکاران هیئت‌رئیسه اصرار داشتند کارهای مثبتی که در این ۴ ساله انجام‌شده و باید ادامه پیدا کند و یا نقاط قوت و ضعفی که در کار بوده و بیان آن می‌تواند برای آیندگان راهگشا باشد، در قالب گزارش عملکرد ۴ ساله دانشگاه تدوین شود.
 گزارش عملکرد ۴ ساله، مؤثر در مدیریت آینده دانشگاه
رئیس دانشگاه با تاکید براینکه این گزارش برای مدیریت آینده دانشگاه مؤثر است افزود: دانشگاه خانه ماست و جابه‌جایی مسئولیت‌ها در دانشگاه، مانند ادارات دیگر نیست که افراد از سیستم منفک شوند. بلکه در هر جابه‌جایی افراد به محل اصلی کار خود بازمی‌گردند لذا با این نگاه و با هدف کمک به برنامه‌ریزی آینده دانشگاه، این گزارش عملکرد در حال تدوین است.