۱۰۰ درصد روستاهای یزد به اینترنت متصل شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اتصال همه روستاهای استان یزد به اینترنت خبر داد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اتصال همه روستاهای استان یزد به اینترنت خبر داد.
به گزارش ایرنا، ‌«محمدجواد آذری‌جهرمی» در حساب توئیتری خود نوشت: امروز، پوشش اینترنت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار «استان یزد» هم ۱۰۰ درصد شد.وی افزود: این دسترسی همگانی مبارک همه مردم عزیز استان یزد باشد.
به گزارش ایرنا، در هفت سال گذشته اتفاقات بزرگی در حوزه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و دسترسی عمومی به شبکه ارتباطی پهن باند ثابت و سیار افتاده است.
در حالی که تعداد روستاهای بالای ۲۰ خانوار دارای دسترسی به شبکه ملی ‌اطلاعات در آغاز دولت یازدهم صفر بود، اکنون به ۳۵ هزار روستا رسیده که این دستاورد، نقش مهمی در سرعت بخشیدن به اطلاع از کاستی‌ها و مشکلات مناطق مختلف کشور و بهبود کیفیت خدمات‌رسانی شده است.
آخرین آماری که از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام شده نشان می‌دهد اکنون ۳۵ هزار ۵۱۹ روستا به شبکه ملی اطلاعات و به این واسطه به اینترنت متصل شده‌اند.
بر اساس آخرین آماری که از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر شده، تعداد روستاهای دارای ارتباط (تلفن ثابت، تلفن همگانی، تلفن همراه و اینترنت) به ۵۲ هزار روستا رسیده، روستاهای دارای تلفن خانگی از مرز ۴۷ هزار روستا گذشته و تعداد اشتراک‌های روستایی اکنون نزدیک به چهار میلیون اشتراک است.
اکنون ۹۴ هزار تلفن همگانی در روستاها و ۲ هزار دستگاه تلفن همگانی در جاده‌ها فعال هستند که میزان موفقیت آن‌ها در برقراری مکالمات
 ۵۴ درصد است.