۹۸ درصد بودجه سال گذشته محقق شد

معاون سازمان برنامه و بودجه با اشاره به عملکرد بودجه سال ۹۹ گفت: ۹۸.۶ درصد بودجه در سال ۹۹ با وجود دو تکانه تحریم حداکثری و کرونا محقق شد.

 


معاون سازمان برنامه و بودجه با اشاره به عملکرد بودجه سال 99 گفت: 98.6 درصد بودجه در سال 99 با وجود دو تکانه تحریم حداکثری و کرونا محقق شد.
98 درصد بودجه سال گذشته محقق شد
به گزارش فارس، سید حمید پورمحمدی در نشست خبری به گزارش عملکرد 8 ساله دولت پرداخت و اظهار داشت: سال 99 سال ویژه‌ای برای کشور بود و تحریم‌های حداکثری و بلای طبیعی کرونا کشور را درگیر کرد و اقتصاد با این دو تکانه روبرو شد.
وی با اشاره به موضوع تحریم نفت در سال آخر دولت ترامپ گفت: تا اردیبهشت سال 98 نفت صادر می‌کردیم که رقم آن 2 میلیون و
680 هزار بشکه بود، اما پس از آن کاملا حذف شد و تقریبا همه کشتی‌ها و نفت تحریم شد و ماه 11 سال 98 نیز با بحران کرونا روبرو شدیم که ارز تا 30 هزار تومان بالا رفت.پورمحمدی با اشاره به عملکرد بودجه سال 99 افزود: با وجود همه مشقت‌ها در بخش هزینه‌ها رقم مصوب بودجه 571 هزار میلیارد تومان بود که پرداختی 563 هزار میلیارد تومان یعنی 98.6 درصد محقق شد. رقم مصوب عمرانی 88 هزار میلیارد تومان بود که عملکرد آن به 92 هزار و 100 میلیارد تومان رسید.
 حقوق حداقلی بگیران 53 درصد افزایش یافت
معاون سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: متوسط افزایش حقوق مهرماه سال 99 نسبت به سال 98 حدود 34 درصد بود که برای حقوق بگیران کمتر از 4 میلیون تومان 53 درصد افزایش یافت.
وی در مورد فروش اوراق گفت: در مجموع 202 هزار میلیارد تومان اوراق فروخته شد که 125 هزار میلیارد تومان آن با مجوز سران قوا بود. عملکرد بودجه در بحث اوراق 160 میلیارد تومان شد.
پورمحمدی اضافه کرد: از محل واگذاری سهام شرکتهای دولتی یا همان خصوصی سازی 35 هزار میلیارد تومان سهام، فروخته شد.معاون سازمان برنامه و بودجه در مورد استفاده از منابع صندوق توسعه ملی عنوان کرد: در قانون بودجه 72 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده بود که جمعا 32 هزار میلیارد تومان برداشت کردیم و حدود 40 درصد آن محقق شد.