اجلاس کارآفرینی می‎تواند ظرفیت‎های خوبی در زمینه اشتغال ایجاد کند

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان :

اجلاس کارآفرینی می‎تواند ظرفیت‎های خوبی در زمینه اشتغال ایجاد کند

اصفهان-راعی
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان، با اشاره به برگزاری سومین اجلاس ملی مدیریت و کارآفرینی کشور با رویکرد نقش کارآفرینی در فضای مجازی گفت: این اجلاس می‎تواند ظرفیت‎های خوبی در حوزه کارآفرینی ایجاد کند.
سجاد در گفت و گو با خبرنگار ما با اظهارخشنودی از اینکه این مساله می‎تواند رویکرد نوینی را در کشور ایجاد کند، بیان داشت: این طرح جدید در زمینه کارآفرینی با ارایه چهره ای نو متناسب با پیشرفت و تکنولوژی حرکت‎های جدیدی را می آفریند.
وی گفت: از آنجایی که امروزه کار و فعالیت چهره ای جدید به خود گرفته و متناسب با پیشرفت و تکنولوژی حرکت می‎کند، نقش خود کارفرمایی و خود اشتغالی نقش بارزی دارد که می تواند در راستای توسعه اجتماعی و اقتصادی از جایگاه بسیار خوبی برخوردارباشد.
معاون اجتماعی استانداراصفهان ادامه داد: از آن جایی که فضای مجازییکی از شیوه ها و متدهای نوین در صحنه‎های بین المللی است، ما نیز می‎توانیم از این شیوه ها، منهای شرایط کرونایی در بقیه موارد نیز استفاده کنیم.
سجاد با اشاره به اینکه فضای مجازی بستری مناسب برای رسیدن به اهداف اشتغالزایی و کارآفرینی است گفت: این بستر نه تنها می‎تواند نقش معلم و متعلم را بازی کند بلکه در اقتصاد هم نقش موثری دارد.
این مقام مسئول ادامه داد: در این فضا می‎توانیم، با استفاده از تجارب بین المللی، جرح و تعدیل، بومی سازی و استفاده متناسب از آن در هر اقلیمی به نتایج مثبت برسیم و با تبادل نظر و مشورت با همه کارآفرینان سطح کشورمان از سهمیه‎ها و فرصت‎های بین المللی هم استفاده کنیم.
وی با تاکید بر اینکه استان اصفهان به عنوان قطب صنعتی ایران باید از این موهبت و ظرفیت و تکنولوژی به روز استفاده کند اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم از این بستر برای ایجاد هنر و خلاقیت در زمینه اشتغالزایی و کارآفرینی استفاده کنیم.
سجاد تصریح کرد: بحث اقتصاد در دنیا و جوامع دنیایک بحث رقابتی است و کسانی می‎توانند در این بازاررقابتی موفق عمل کنند که طرح بهتر و نوتری را ارائه دهند.
وی از ایجادیک کارگروه در استان خبرداد و گفت: در این راستا سعی داریم در جهت رفع موانع تولید گام برداریم و همسو با شعار امسال با تبادل نظر، ظرفیت‌سازی و اهرم‌های تشویقی و به خصوص پرداخت وام‌های کم بهره، زمینه های ایجاد اشتغال و کارآفرینی به صورت تشکل و بومی را ایجاد کنیم.
معاون اجتماعی استاندار اصفهان افزود: الویت اولمان در این رابطه توجه به مناطق کمتر توسعه یافته و مناطق کم برخوردار است.
سجاد گفت: با شناسایی این مناطق با کمک بنگاه های حمایتی، فرهنگسازی و بهره مندی از کارآفرینی مجازی به سمت و سوی اهداف مهمی که داریم هدایت می‌شویم.