دنبال رفع کامل تحریم‌ها هستیم و ابتکار عمل در دست ایران است

قالیباف در صحن مجلس:

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: همسو با سیاست‌های تعیین شده از سوی رهبر انقلاب، ما به دنبال رفع کامل، عملی و فوری همه تحریم‌ها هستیم.

دنبال رفع کامل تحریم‌ها هستیم  و ابتکار عمل در دست ایران است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: همسو با سیاست‌های تعیین شده از سوی رهبر انقلاب، ما به دنبال رفع کامل، عملی و فوری همه تحریم‌ها هستیم.
به گزارش  مهر، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی  مجلس شورای اسلامی گفت: این روزها مذاکرات بین ایران و ۱+۴ همراه با فراز و نشیب‌های زیادی در جریان است. یک روز اخبار پیشرفت مذاکرات و روز دیگر، خبرهای بروز اختلافات منتشر می‌شود که همه این‌ها نشان‌دهنده جدی بودن مذاکرات است.
وی ادامه داد: خداوند بزرگ را شاکریم که قانون اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌ها باعث باز شدن قفل‌های صنعت هسته‌ای شده و ظرفیت‌های لازم جهت مذاکرات را برای تیم مذاکره‌کننده فراهم آورد. همین ظرفیت‌های تولید شده و قدرت عینیت یافته محور بده بستان‌ها در مذاکرات جاری قرار گرفته تا به پشتوانه این قدرت‌آفرینی امکان تأمین و تضمین منافع مردم فراهم شود.
قالیباف افزود: همسو با سیاست‌های تعیین شده از سوی رهبر انقلاب، ما به دنبال رفع کامل، عملی و فوری همه تحریم‌ها هستیم. اگر همه تحریم‌ها به طور کامل برداشته شود و اثرات اقتصادی آن نیز به صورت عملی راستی‌آزمایی گردد، نباید حتی یک ساعت در موافقت با انجام تعهداتی که ایران در برجام پذیرفته است، تأخیر کرد.وی تأکید کرد: دشمنان ایران بدانند مردم ما علی‌رغم تلاش برای رفع تحریم‌ها، هرگز منتظر اقدام آنان نخواهند بود. ابتکار عمل در دست ایران است بنابراین به آنها توصیه می‌کنیم به جای زیاده خواه ی و تعلل در مذاکرات با انجام کامل و عملی تعهدات خود، بیشتر از این در رفع کامل تحریم‌ها تعلل نکنند زیرا با گذشت زمان، هزینه آنها برای بازگشت به برجام سنگین‌تر خواهد شد.