واردات فناوری و تجهیزات لوازم‌خانگی در اولویت باشد

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی تهران:

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی تهران گفت: باید اولویت نخست در صنعت لوازم‌خانگی، ترسیم نقشه راه صنعتی و واردات فناوری‌های نوین و تجهیزات باشد.

 رییس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی تهران گفت: باید اولویت نخست در صنعت لوازم‌خانگی، ترسیم نقشه راه صنعتی و واردات  فناوری‌های نوین و تجهیزات باشد.
به گزارش ایرنا،، «اکبر پازوکی» رییس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی تهران افزود: سال‌های ۹۸ و ۹۹ به دلیل خروج کره‌ای‌ها از کشورمان و نبود محصولات آنها، دوران اوج‌گیری قیمت لوازم‌خانگی بود.
وی بیان‌داشت: امروز حتی در صورت لغو تحریم‌ها، دیگر نیازی به واردات کالای کامل لوازم‌خانگی نیست، بلکه نیاز ما فناوری و تجهیزات است.
پازوکی با اشاره به توفیقات به‌دست آمده در صنعت لوازم‌خانگی در دو سال گذشته، اما معتقد است: در این صنعت هنوز مونتاژکاریم و موتور، بُردها و لوازم الکترونیکی و دیجیتالی و بسیاری دیگر از تجهیزات از خارج وارد می‌شود، این در حالی است که بیش از ۷۰ درصد مواد اولیه مورد نیاز در داخل تامین می‌شود.
وی تاکید کرد: ‌رشد این صنعت نیازمند نقشه راه است، زیرا در گذشته شاهد بودیم هر کس هر چه از محصولات خارجی خواست وارد کشور کرد.
رییس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی تهران با یادآوری اینکه امروز چینی‌ها برای شرکت‌های بزرگی همچون بوش آلمان قطعه تولید می‌کنند، ادامه‌داد: ما نیز باید به بنگاه‌های کوچک و متوسط بها داده و از آنها حمایت کنیم، اما مشروط به اینکه واردات فناوری را در دستور کار قرار دهند.
وی گفت: هرچند توجه به تولید در یک دهه اخیر جزو شعارهای سال بوده، اما کمتر کسی به آن توجه و مسیری برای آن ترسیم کرد.
پازوکی تصریح‌کرد:‌ در سال‌های اخیر نسبت به مقوله واردات تکنولوژی کمتر توجه شده و در عوض واردات اجناس آماده و بهره‌مندی از سود آنها در دستور کار بوده است؛ این رویه باید تغییر کند و مانع‌زدایی از تولید همین است.