اگر یکساعت در برداشتن تحریم تعلل کنیم، حقوق مردم را پایمال کرده ایم

دکتر روحانی در جلسه هیات دولت:

رئیس جمهور با اشاره به قرار داشتن درروزهای پایانی سال ۹۹ و با تاکید بر رعایت کامل اصول بهداشتی در مراسم و جشن های نوروز از سوی مردم، گفت: درروزهای پایانی سال اولین وظیفه دولت این است که همه طرح های قابل افتتاح کشور درسال جاری را افتتاح کند و مردم سال آینده باید آثار فعالیت های ۸ ساله دولت را ببینند.

اگر یکساعت در برداشتن تحریم تعلل کنیم، حقوق مردم را پایمال کرده ایم

رئیس جمهور با اشاره به قرار داشتن درروزهای پایانی سال ۹۹ و با تاکید بر رعایت کامل اصول بهداشتی در مراسم و جشن های نوروز از سوی مردم، گفت: درروزهای پایانی سال اولین وظیفه دولت این است که همه طرح های قابل افتتاح کشور درسال جاری را افتتاح کند و مردم سال آینده باید آثار فعالیت های ۸ ساله دولت را ببینند.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی  در جلسه هیات دولت، با بیان اینکه هر آنچه که دولت یازدهم و دوازدهم در مسائل سیاسی، اقتصادی و داخلی بر آن تاکید کرده با نگاه به زندگی و رفاه مردم و توسعه تولید و همچنین تحقق حقوق مردم بوده است، گفت: تجارت با دنیا حق مردم است، یکی از پایه های اقتصاد مقاومتی برون گرا بودن اقتصاد است و اینکه اقتصاد ما برون گرا باشد و محصولات تولید داخل را صادر کنیم دستور مقام معظم رهبری است.
دکتر روحانی در ادامه با تاکید بر اینکه تحریم باید برداشته شود و این حق مردم است، تصریح کرد: اگر یکساعت در برداشتن تحریم تعلل کنیم و امروز و فردا کنیم، حقوق مردم را پایمال کرده ایم و مهمترین حقوق عامه این است که تحریم از روی دوششان  برداشته شود و همه باید برای این هدف تلاش کنیم.
رئیس جمهور اظهار داشت: قانون اساسی به صراحت می گوید جز در مورادی که به صراحت، اجرا به مقام معظم رهبری واگذار شده، تمام اجرا برعهده دولت است و هیچکس حق ندارد در اجرا مداخله کند.
رئیس جمهور گفت: در شرایط فعلی لحن دولت جدید آمریکا مقداری تغییر کرده و اعتراف می‌کند که اقدامات دولت قبلی غلط و اشتباه بوده است اما در زمینه برداشتن تحریم که مساله اصلی است هنوز قدم جدیدی از طرف دولت جدید آمریکا برداشته نشده است.
دکتر روحانی با بیان اینکه برداشتن تحریم و اجرای کامل برجام هم آسان و هم خیلی مشکل است، اظهار داشت: ‌اگر اراده جدی در طرفین مخصوصا آمریکا وجود داشته باشد و آنها به همه تعهدات خود عمل کرده و تحریم‌ها را بردارند ایران نیز بلافاصله به تعهدات خود باز خواهد گشت و در زمان کوتاهی می‌توان این مشکل را برطرف کرد اما اگر قرار باشد وسواس خناس که به جان ترامپ افتادند و او را در صحنه سیاسی، داخلی و بین‌المللی بی آبرو کردند و مشخصا صهیونیست‌ها او را به این دام انداختند، باز هم فعال شوند رسیدن به نتیجه دشوار خواهد بود.